عدالت همراه با مبارزه با فساد در دستور کار دولتمردان قرار گیرد

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید تلاش کرد، بعد مردمی بودن خدمتگزاران نظام اسلامی حفظ شود، گفت: در گام نخست باید عدالت همراه با مبارزه با فساد در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین « احمد رضا شاهرخی» امروز(2 شهریور) در مراسم  آغاز هفته دولت در سخنانی با گرامیداشت شهدای هفته دولت شهید رجایی و شهید باهنر و 6هزار و 544 شهید استان لرستان، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در مدت کمی که به عنوان خدمتگزار مردم در دولت تلاش کردن و چه در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره  با اخلاص، قصد قربت، مجاهدت و مشی مردمی تلاش کردند.

 

وی افزود: خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی توجه دارند که در این موقعیت حساس، به سرانجام رسانیدن مسئولیت بسیار دشوار است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی، افزود: عدم رونق مطلوب کسب و کار و عطیلی برخی صنایع و کارگاه ها، مسئولیت را سخت و دشوار کرده است و امروز کشور در وضعیت خاصی است که برای این عبور از این مرحله نیازمند اراده قوی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی  افرادی که در قوه مقننه، قضائیه و بخش های خصوصی مشغول خدمت گزاری هستند، نیازمند فعالیت های مجاهدانه، شبانه روزی و خستگی ناپذیر هستیم.

 

کار مبتنی بر علم و کار کارشناسی راه برون رفت از مشکلات است

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مشکلاتی چون بیکاری، تورم و مسائل اقتصادی، افزود: برای پشت سرگذاشتن دشواری های موجود باید  کار مبتنی بر کار علمی و مبتنی بر کار کارشناسی مورد توجه خدمت گزاران مردم در دولت باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این راه و روشی که مبتنی بر کار مجاهدانه باشد و پایه آن ذکر و یاد خدا و توسل و توکل به ذات ربوبی باشد حتما موجب پیشرفت در کارها وخواهد شد.

از فرصت مسئولیت برای خدمت به مردم بهره گرفت

 

وی با بیان اینکه مسئولیت ها زود گذر هستند، افزود: دوره خدمت گزاری به زودی تمام می شود و لی هوشمند و هوشیار آن است که از لحظه لحظه مدت مسئولیت را صرف خدمت گزاری به مردم کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی دوره خدمت گزاری به مردم، باید همراه با تحرک انقلابی وعقلانی باشد و حرکت اندیشه ورزانه و عقلانی باشد.

 

وی ادامه داد: در نظام اسلامی باید دوره مسئولیت، دوره ای پویا، متحرک، انقلابی و عقلانی باشد، براین اساس باید شاخصه های کار و خدمت گزاری را در نظر بگیریم.

 

دولتمردان شاخص های حکومت علوی را اسوه خود قرار دهند

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: حکومت امام علی(ع) را باید اسوه  خود قرار داده و حرکت ما در مسیر و جهتی باشد که شاخص آن حکومت امام علی(ع) است.

 

حیات جامعه به عدالت است

وی با بیان اینکه حیات جامعه به عدالت است، افزود: اولین شاخصه حکومت امام علی (ع) اقامه عدل است، ادیان آسمانی، کتب آسمانی وپیامبران برای اقامه عدل آمدند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: هر برنامه و هر اقدامی که انجام می شود باید پیوست عدالت داشته باشد، افزود: باید مراقب بود که با اقدامات ما و برنامه هایی که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به عمل می آورند حق کسی پایمال نشود و این مراقبت همیشگی باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در این راستا باید تدابیری به کار برده شود که مردم را امیدوار کند و مردم ببینند که هر اقدامی و هر کاری مبتنی بر بحث عدالت است.

 

وی افزود: فساد ستیزی مکمل عدالت ورزی است، افزود: باید بافساد در تمام اشکالش مبارزه شود و پیشگیری شود از فساد، تبعیض، ویژه خواری و توصیه های فرا قانونی ضد عدالت هستند و باید از این امور پیشگیری شود.

 

عدالت همراه با فساد از شاخص های حکومت علوی است

 

حجت الاسلام شاهرخی  با بیان اینکه عدالت همراه با مبارزه با فساد از شاخص های حکوکت علوی است، ادامه داد: این موارد باعث می شود سرمایه اجتماعی هر حکومتی به پایین ترین حد ممکن خودش برسد .

قوه مجریه مسئول مبارزه با فساد و تبعیض است

 

وی با بیان اینکه اصل مبارزه با فساد، تبعیض و اختلاص که امروز مردم از آن رنج می برند، قوه مجریه است، افزود: محل مبارزه با فساد قوه مجریه است، افزود: قوه مجریه  باید منافذ نفوذ و فساد را ببندد.

 

مسئولانی که به دنبال ویژه خواری و استخدام سفارشی هستند شفاف معرفی و برکنار شوند

 

امام جمعه خرم آباد با تاکید به اینکه نگاه قومی و خویشی، سفارش و ... باید از استان ما رخت برچیند، اظهار کرد: گاهی برخی آشکاراه به دنبال ویزه خواری و تبعیض هستند و باید شفاف و روشن اعلام شود که هر مدیری و هر کسی در هر دستگاهی در مسیر ویژه خواری و باند بازی گام بردارد باید با مسئولیتش خداحافظی کند و شفافانه از مسئولیتش برکنار شود و ما در استان لرستان نیازمند همچنین اقدامات انقلابی هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: باید تلاش کرد، بعد مردمی بودن خدمتگزاران نظام اسلامی حفظ شود که این مهم از شاخص های حکومت  امام علی (ع) بعد از عدالت و فساد ستیزی است.

کد خبر 1208720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha