افتتاح و کلنگ زنی هزار و ۱۴۲پروژه در مازندران/ مشکلات مازندران از کمبود آب نیست بلکه از سوء‌مدیریت آب است

حسینی پور گفت: یک هزار و ۱۴۲پروژه به ارزش هشت هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت درمازندران افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» امروز (۲ شهریور) در نشست خبری ویژه هفته دولت ضمن گرامی داشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر  به وجه مردمی بودن دولت شهید رجایی اشاره و اظهار کرد: دولت شهید رجایی یک الگوی موفق در حکمرانی نظام  جمهوری اسلامی بوده و اتفاقات بسیار مهمی در این دولت رقم خورد.

 


استاندار مازندران با بیان اینکه دشمن تصور می کرد ترور فیزیکی شهید رجایی،  مانیفست فکری این شهید والامقام را حذف می کند، افزود: خوشبختانه با ترور فیزیکی این شهید والامقام ماهیت جریان نفاق در کشور رونمایی شد.

 

 

وی با بیان اینکه تفکر شهید رجایی در لایه های مختلف مدیریتی نظام رسوخ و نفوذ پیدا کرد و تا به امروز استمرار دارد، گفت: شهید رجایی مجذوب امام راحل بود و با اشاره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تمام امورات به درستی انجام می شد که این مهم یکی از شاخصه های دولت شهید رجایی بوده است.

 


حسینی پور با بیان اینکه سبک مدیریتی حاج قاسم سلیمانی به مانند شهید رجایی بود، افزود: مکانیسم مدیریتی سردار سلیمانی و اتصال این شهید والامقام با ولایت موجبات محبوبیت ایشان را فراهم آورد.

 


وی با بیان اینکه شهید رجایی بیانگر اینکه اگر هر مسئولی خواست محبوب و موفق باشد باید از الگوی رفتاری و عملکرد این شهید والامقام بهره مند شود، گفت: خدمت به مردم و مردم داری از شاخصه های مهم دولت مردمی شهید رجایی که تنها ۲۸روز خدمت کرد بوده‌ است.

 


حسینی پور به سفر های استانی رئیس دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: به تاسی از دولت، استانداری مازندران هم در راه مردمی کردن حل مسائل استان با حضور در بین مردم شهرها، بخش ها و مناطق دور دست پیگیر است.

 


وی با بیان اینکه جهاد تبیین از ملزومات حفظ و حراست از دستاوردهای نظام است، گفت: رسانه نقش مهمی در رابطه با تحقق جهاد تبیین دارند.

 


حسینی پور با بیان اینکه هفته دولت مناسبت ارزشمندی در تاریخ ایران اسلامی است، افزود: شهیدان رجایی و باهنر الگوی کامل خدمت بی‌منت بوده اند و هر دولت مردی باید به بازخوانی نقش خود در دولت متناسب با تفکر شهیدان رجایی و باهنر بپردازد.

 


وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب به‌دنبال وارونه جلوه دادن دستاوردهای دولت هستند،  گفت: باید دستاوردهای نظام برای جامعه بازگو و تبیین شود.

 


حسینی پور با بیان اینکه شعار هفته دولت امسال «دولت مردم» است، ادامه داد: یکی از رویکردهای اساسی دولت درابتدای کار با توجه به معضل  بسیار مهم همه گیری کرونا، مدیریت این بیماری بوده است و بااولویت گذاری به امنیت جان مردم با واردات واکسن به صورت وضعیت بیماری کرونا مدیریت شد.

 


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مناسبات سیاسی ورق را به نفع ملت ایران برگرداند و نشان داد نباید با ملت ایران با زبان زور مذاکره کرد، گفت: به زودی عزت و اقتدار ایران در مذاکرات هسته‌ای به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه دولت مردمی با شناخت ظرفیت های کشورهای منطقه به دنبال تعاملات اقتصادی با این کشورهاست، افزود: ۱۴سفیر از کشورهای مختلف برای انجام معاملات اقتصادی با مازندران به این خطه از شمال کشور مراجعه کردند.

 


وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۱۴ سال خط انتقال نفت از نکا تا شهر ری معطل مانده است، گفت: سوآپ (SWAP) نفت به همت دولت سیزدهم به زودی در استان عملیات اجرایی را تجربه خواهد کرد.

 


حسینی پور از تفاهم نامه با چین برای صادرات مرکبات مازندران خبر داد و افزود: اولویت ما در استان مازندران بحث کشاورزی است. چراکه این استان از دیرباز به عنوان استانی که بیشترین محصولات کشاورزی، باغی و لبنی  را تولید می کند قادر که جایگاهی در بازار کشورهای مختلف را داشته باشد.

 


وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی مهمتر از تامین امنیت نظامی است، گفت: استان مازندران مقام اول تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد و باید برای تبیین این مهم کار رسانه‌ای شود.

 


استاندار مازندران با بیان اینکه تلاش داریم در راستای تحقق منویات رهبری، کشاورزی استان مازندران در مدار دانش بنیان قرار گیرد، افزود: متاسفانه کشاورزی در مجموعه شرکت های دانش بنیان جا نداشت و تلاش شد تا شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال شوند.

 


وی با بیان اینکه تامین آب و سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی توفیقات خوبی را شاهد هستیم، گفت: مدیریت آب در مازندران وجود ندارد باید زیرساخت های کنترل و مدیریت آب باید ایجاد شود.

 


حسینی پور با بیان اینکه متاسفانه بخش اعظمی از اراضی کشاورزی استان زه کشی نشده است و کشاورزی را با چالش مواجه کرده، ادامه داد: بالای ۷۵درصد تسهیلات استان به بخش ساخت و سازها اختصاص یافت و کشاورزی کمترین سهم را داشت اما دردولت سیزدهم استان مازندران مقام دوم پرداخت تسهیلات دربخش تولید به ویژه کشاورزی را در اختیار دارد.

 


وی با بیان اینکه اولویت دوم استان توسعه گردشگری است، بیان کرد: در حال حاضر در طول سال ۲۰۰هزار نفر  بعنوان گردشگر به مازندران سفر می کنند که تلاش داریم این رقم به ۱۰۰۰نفر در سال برسد، گفت: هزینه نگهداری مواهب الهی نظیر میانکاله را پرداخت می کنیم اما بهره برداری در حوزه توریسم نداریم .سوءمدیریت موجب شد طبیعت گردی در میانکاله به حرکت در نیاید و مردم بهشهر نزدیک ترین شهر به میانکاله با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

 


حسینی پور با بیان اینکه ارتقای صنعت مازندران اولویت سوم استانداری است، افزود: یکهزار و ۱۴۲پروژه درمازندران افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه هشت هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه های هفته دولت است، گفت: ۱۵۳۹شغل با این پروژه ها ایجاد می شود.

 


حسینی پور یادآورشد:  ۱۳۲پروژه از این تعداد به بخش تولید اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین جراحی تاریخ اقتصادی کشور را دولت سیزدهم انجام داد، گفت: با اجرای طرح هوشمند نان در استان حدود ۴۰درصد کاهش مصرف آرد در نانوایی ها را داشتیم و باید در ادامه به سمت کیفی سازی نان برویم.

 

حسینی پور با بیان اینکه با مدیران عقد اخوت نبستیم و عملکرد مدیران ملاک ارزیابی است، افزود: مدیران و رفتار دستگاه ها روزانه از طریق سامانه سامد رصد می شود.

 

وی با بیان اینکه به دنبال تحول ساختارهای اداری استان هستیم، ادامه داد: حذف امضاهای کلیدی و طلایی با استقرار کامل دولت الکترونیک در دستور کار است.

 

حسینی پور از انتخاب نماینده انجمن های مردم نهاد بعنوان مشاور در استانداری خبر داد و گفت: مدیریت آب در کشور  مدیریت متمرکز ی است و آمایش آب در کشور با مدیریت کلان درحال اداره است؛در مازندران به هیچ عنوان نگاه ما این نیست در پروژه ها حقی از مردم مازندران تضعیع شود.

 

وی با بیان اینکه با زیاده خواهی های دستگاه ها مقابله کردیم و اجازه نمی دهیم اختلافات بین ادارات موجب کندی روند توسعه استان شود، افزود: تلاش داریم حمل و نقل دریایی برای حوزه گردشگری فعال شود.

 

حسینی پور بابیان اینکه هر شهرستان یک اسکله دریایی برای حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد، ادامه داد: تحقق این مهم منجر رونق اقتصاد دریا و ایجاد کسب و کار می شود.

 

وی به تحولات دیپلماسی استان مازندران اشاره کرد و گفت: صادرات استان رشد ۴۰درصدی داشت .

 

حسینی پور از افتتاح ورزشگاه وطنی قائم شهر و پروژه تالا مرکزی ساری خبر داد.

 

کد خبر 1208785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha