برگزاری رویداد «تا ثریا» در فارس با هدف جذب سرمایه گذاری برای طرح های فناورانه

حقی گفت: رویداد «تا ثریا» در نیمه دوم شهریور در استان فارس برگزار خواهد شد که فرصت تعامل طرح های فناورانه استان ها که نیازمند سرمایه هستند با سرمایه گذاران به صورت مستقیم در این رویداد فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی حقی»، امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در سفر به شیراز و در جمع مدیران و کارشناسان حوزه فناوری گفت: تجاری در فرآیند نوآوری دارای اهمیت ویژه ای است و محصولات فناوری جدیدی بدون تجاری ‌سازی امکان ورود موفق به بازار را نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت «پیشگامان فرایند توسعه دانش» افزود: ورود بسیج به عرصه فناوری موجب شده تا زمینه یک حرکت جهادی و شتاب دهنده برای توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان فراهم شود و مجموعه پیشگامان در کشور وظیفه تحقق اقتصاد دانش ‌بنیان را به عهده دارد و معتقدیم که پاسخ فناورانه با حمایت های مادی و معنوی تبدیل به ثروت می شود.

وی اضافه کرد: شرکت «پیشگامان فرایند توسعه دانش» با استفاده از ظرفیت ‌های سرمایه‌ گذاری، تسهیلاتی و اعتباری خود، بسیج کردن سایر ظرفیت ‌های پشتیبانی و سرمایه ‌گذاری در داخل به نفع پشتیبانی از پاسخ‌ های فناورانه مبتنی بر حل مسائل اولویت ‌دار کشور را دنبال می کند.

حقی تاکید کرد: عدم مسئله محوری در حوزه اقتصاد دانش بنیان، مهمترین چالش حوزه اقتصاد است و حجم زیادی از تیم‌ های فناور را در کشور داریم که بر روی وزنه‌ های اصلی اقتصاد ما متمرکز نشده ‌اند.

وی با تاکید بر مفهوم اقتصاد دانش ‌بنیان بیان کرد: پشتیبانی های مالی، اعتباری و زیرساختی و خود مسئله است که باعث شده برای رسیدن به وضع مطلوب، خلاهایی ایجاد شود.

حقی افزود: ستاد تجاری سازی استان ها با هدف هم افزایی و پای کار آمدن تمامی ظرفیت های استان فارس فعال خواهد شد تا پاسخ فناورانه به نیازهای فناورانه متصل شود.

وی با اشاره به رویداد «تا ثریا» گفت: بخشی از رویداد «تا ثریا» که در تمامی استان ها برگزار خواهد شد به سرمایه گذاری بر روی طرح های فناورانه اختصاص دارد و این رویداد در نیمه دوم شهریور در استان فارس برگزار خواهد شد که فرصت تعامل طرح های فناورانه استان ها که نیازمند سرمایه هستند با سرمایه گذاران به صورت مستقیم در این رویداد فراهم خواهد شد.

حقی گفت: بخش دوم رویداد «تا ثریا» نیز بر در اختیار قرار دادن نیازهای فناورانه استان برای تیم های فناور برای ارائه پاسخ فناورانه اختصاص دارد که با همکاری ارگان های مختلفی مانند استانداری فارس این مهم را محقق می شود.

کد خبر 1208822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha