نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» در زنجان آغاز به کار کرد

نعمتی از آغاز به کار نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای پرداختن به ویژگی های علمدار کربلا اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل حوزه هنری انقلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در زنجان، اظهار کرد: حوزه هنری استان بعد از تدوین سند زیست‌بوم استان و نقشه تحول حوزه هنری زنجان و تعیین چشم‌انداز زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی، از همین رو اولویت حوزه هنری استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تولید آثار هنری مضامین عاشورایی است.

 

امیر نعمتی ادامه داد: حوزه هنری استان سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» را با توجه به محبت و علاقه بی‌دریغ مردم استان به خاندان اهل‌بیت (ع) و بهره‌مندی معنوی استان از عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی» و نام‌گذاری روز هشتم محرم به «یوم العباس» در راستای عرض ارادت هنرمندان عاشورایی به علمدار کربلا و پرداختن به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان از جمله بصیرت، وفاداری، شجاعت و جلوه‌های توحیدی حضرت برگزار می‌کند.

 

دبیر سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» با بیان اینکه سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در پاییز امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند در همه قالب‌های شعری تا ۵ مهرماه آثار خود را ارسال کنند. همچنین فراخوان این سوگواره در صفحات مجازی حوزه هنری استان منتشر شده‌ است.

 

متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 5 مهر ماه 1401 از طریق شماره واتساپ  09331819767 به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند، همچنین آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» پاییز 1401 برگزار خواهد شد.

کد خبر 1208829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha