تعامل مقامات قضایی با زندان ها موجب اشتغال به کار بیشتر زندانیان می شود

جمشیدی با بیان اینکه اشتغال به کار زندانیان و خانواده هایشان اولویت زندان تحولی است گفت: با استفاده از فضای موجود و با تعامل مقامات قضایی برای اشتغال به کار بیشتر زندانیان می توان قذم های هدفمندتری برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی زندان های گیلان، در ادامه جلسات هم اندیشی کارآفرینان و خیرین در راستای برنامه های زندان تحولی، «جمشیدی» عضو حقیقی ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی در معیت  مقامات قضایی و مسئولین استانی، خیرین و مدیرکل زندان های گیلان، از پروژه ها و کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال زندانیان بازدید کرد.
 
در این بازدید «جمشیدی» ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت برنامه های زندان تحولی گفت: باید سمت و سوی اشتغال را پررنگتر نماییم و با ورود به خانواده های نیازمند زندانیان این بستر را برای شروع بکار آنان بیشتر از گذشته سرعت بخشیم.  
وی ضمن بازدید از سوله اشتغال ۲ هزار متری زندان لاکان، به برنامه هایی که در راستای اشتغال به کار بیش از ۳۰۰ زندانی در فاز اول و حضور یکی از کارآفرینان کشوری برای به ثمر نشاندن این مهم انجام شده اشاره کرد.

وی در ادامه با حضور در فضای پرورش گل و گیاه 4 هکتاری، از دیگر ظرفیت ها برای افزایش این فضا به 11 هکتار خبر داد و افزود: با استفاده از فضای موجود و با تعامل مقامات قضایی برای اشتغال به کار بیشتر زندانیان می توان قدم های هدفمند تری برای اشتغال زندانیان برداشت.
 
در این دیدار که «فرهادی» رئیس منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشت در خصوص اشتغال بکار بیشتر زندانیان واجد  شرایط صحبت و بیان شد:  می توان در راستای برنامه های اصلاحی و تربیتی و اشتغال زندانیان، با اشتغال این گروه هدف در منطقه آزاد انزلی اقدامات خوبی انجام داد و با اشتغال حداکثری زندانیان این امر را محقق نماییم.  
در ادامه حاج «علی روحی» یکی از خیرین که در معیت «جمشیدی» در این بازدید حضور داشت در راستای کمک به زندانیان برای اشتغال بکار مواردی از جمله کمک به تهیه یکصد عدد پابند الکترونیکی برای جرایمی که می توانند از مزایای اشتغال استفاده نمایند و سپردن وثیقه 2 میلیاردی برای زندانیان با جرایم سبک و همچنین مقدمات آزادی 27 زندانی خبر داد.
 
«محمدی اصل» مدیر کل زندان های گیلان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تعامل خیرین و مقامات قضایی در راستای پیشرفت هر چه بیشتر زندان تحولی و اشتغال به کار زندانیان و خانواده های آنان گفت: با انعقاد قراردادهای متعدد و دیدار با بیش از یکصد کارآفرین توانستیم بیش از 700 نفر از زندانیان را با حقوق 2 الی 3 میلیون و حتی در برخی موارد بیشتر مشغول بکار نماییم که این نشان از حمایت همه مسئولین و خیرین استانی و کشوری دارد.
 
شایان ذکر است، جمشیدی به همراه هیات بازدید کننده، با حضور در کارگاه اشتغال نسوان رشت از فرش ابریشمی  16 متری، دارای 80 نقشه و 4000 رج که حاصل تلاش نسوانیان رشت است، رو نمایی کردند.

کد خبر 1208883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha