کانون‌های مساجد باید خودکفا شوند/ تمدن نوین اسلامی از دل مساجد شکل خواهد گرفت

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه اولویت ما حرکت به سمت خدمات‌دهی است، گفت: تلاش داریم این خدمات در بستر توانمندسازی باشد تا بتوانیم در حوزه مدیریت فرهنگی، مدیریت منابع انسانی و مشاوره گام بلندی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم که در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز انجام شد، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری نیز در همین راستا گام بر می‌دارند، افزود: اعتقاد ما بر این است که تمدن نوین اسلامی از دل مساجد شکل خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر بخواهیم در مسیر تمدن گام برداریم باید در فضای مسجد بوده و از افراد مسجدی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در استان قم درنظر داریم در حوزه توانمندسازی، رشد و نوآوری اقدام کنیم، گفت: تلاش ما بر این است خدماتی که در این راستا ارائه می‌شود نیز در بستر توانمندسازی باشد.

 

حیدری اضافه کرد: آموزش مباحثی ازجمله مشاوره، دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارهای اینترنتی، کارآفرینی و مواسات اجتماعی نیز به صورت مجمع‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌هایی که در حوزه مواسات اجتماعی و رسانه فعال هستند را در قالب یک مجمع تعریف می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این مجمع‌ها نیز میزهایی را طراحی کردیم که بحث توانمندسازی، آموزش، مشاوره، ارتقا و رشد را دنبال می‌کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: به طور مثال افرادی که برای آموزش رسانه متقاضی هستند در این مجمع‌ها مباحثی چون سایت، سئو و زیرساخت‌های لازم به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اولویت ما حرکت به سمت خدمات‌دهی است، تصریح کرد: همچنین تلاش داریم این خدمات در بستر توانمندسازی باشد تا بتوانیم در حوزه مدیریت فرهنگی، مدیریت کارکنان، منابع انسانی و مشاوره گام بلندی برداریم.

 

حیدری در پایان تاکید کرد: هدف ما از این اقدامات این است که خود کانون‌ها خودکفا شوند تا نیاز به حمایت خاصی نداشته باشند بلکه بتوانند از دیگران نیز حمایت کنند.

کد خبر 1208900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha