نیاز امروز جامعه، به کارگیری مربیان توانمند قرآنی برای آموزش به کودکان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت و اهمیت مقوله آموزش از سنین خردسالی، اجرای طرح تربیت مربی پیش دبستانی(آشنایی و انس کودکان با قرآن)  ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در راستای تأمین نیاز جامعه و خانواده ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آئین افتتاح رسمی طرح کشوری «باران برکت» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد که همزمان با آغاز دوره آموزشی تربیت مربی پیش دبستانی که یکی از برنامه های مهارت افزایی این طرح است؛ گفت: امروز جامعه ما نیازمند مربیان توانمند و مجرب، برای تربیت نسلی متعهد و کارآمد است که با تکیه بر آموزه های دینی و قرآنی تعلیم دیده اند.
 
وی اظهار کرد: اجرای این‌ طرح با توجه به ضرورت و اهمیت مقوله آموزش از سنین خردسالی، و کودکی برای جامعه ما بسیار حائز اهمیت است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ابراز کرد: نقش آفرینی بانوان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه تعلیم و تربیت و ارائه آموزش های مبتنی بر آموزه های قرآنی به کودکان مقوله مهم دیگری است که خوشبختانه در این طرح دیده شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: توجه عالم و نگاه آن به بانوان ویژه است چون تربیت فرزندان و به معنای بهتر، تربیت جامعه به عهده بانوان است
 
صفدری، گفت: تعلیم و تربیت در فطرت و نظام عالم که بر مبنای علم و حکمت خداوند بنا نهاده شده  از حرمت بسیار بالا و جایگاه رفیعی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه مخاطبان این دوره آموزشی بانوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، تصریح کرد: بانوان با توجه به اینکه در جایگاه دختری، مادری و همسری و از سوی دیگر در بُعد اجتماعی نقش آفرینی می کنند، در مقوله آموزش و تربیت نسل آینده، خیلی موثرتر از آقایان هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه مهمترین کار انسان در عالم کسب رضایت و خشنودی خداوند است، عنوان کرد: کمک و احترام به مخلوقات خداوند بیش از هر چیز دیگری موجبات رضایت و خشنودی خداوند را فراهم می سازد اما بهترین مخلوق خداوند انسانی است که درجهت رضایت خدا و برای تربیت و آموزش به ارائه خدمت بپردازد.
 
وی در ادامه به  اهمیت تصمیم گیری و انتخاب های انسان در دوران زندگی و انتخاب مسیر و اهداف مورد نظر او را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علما و بزرگان ما، شهادت را مرگی تاجرانه می نامند چرا که این نوع از مُردن، مرگ را تبدیل به کالایی بی قیمت و مورد رضایت خداوند می کند.
 
صفدری، اضافه کرد: در دوران زندگی نیز، تاجرانه ترین افتخاری که می توانید رقم بزنید این است که برای هدایت انسان ها زمان بگذارید و عمر خود را در این مسیر صرف کنید. این افتخاری است که  در دنیا و آخرت ماندگار می ماند.
 
وی خطاب به شرکت کنندگان در ابن دوره گفت: اینکه با تمام موانع و مشکلاتی که دارید وارد میدان شده و بر تربیت کودکان برمبنای آموزه های قرآنی اهتمام دارید به نوعی جهاد است که اگر بتوانید در این مسیر مقاومت و استقامت کنید، فرآیند یادگیری و مهارت آموزی شما بالاتر رفته و فرزندان خوبی را برای اسلام و انقلاب تربیت خواهید کرد.
کد خبر 1208915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha