اجرای ۳۲ پروژه درمانی در مناطق محروم در دستورکار قرار دارد

خسرو پناه از اجرای ۳۲ پروژه درمانی در مناطق محروم دزفول خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علیرضا خسروپناه» در نشست شورای شهر دزفول به مناسبت روز پزشک، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، جامعه پزشکی و مدافعین سلامت، با اشاره به توجه ویژه به گفتمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اجرای ۳۲ پروژه درمانی در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد و بخشی از آنها طی روزهای آتی کلنگ زنی می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی دزفول افزود: پیگیری رفع مسائل درمانی مناطق صعب العبور با احداث مراکز شبانه روزی و افزایش سطح خدمات درمانی همچنین احداث مراکز جامع سلامت در مناطق سردشت و شهیون از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق محروم است.

 

وی در خصوص تکمیل بیمارستان یازهرا تصریح کرد: جلسات فشرده و گسترده ای با معاونین رئیس جمهور انجام و بدهی های گذشته این پروژه پرداخت و با اعتبارات در نظر گرفته شده امیدواریم تا پایان سال پیشرفت پروژه به ۸۰ درصد رسیده و مجوز های استخدام گرفته می شود.

 

خسروپناه تسویه بدهی ها و مطالبات کادر درمان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری جهت خرید تجهیزات و خدمات در کلینیک های تخصصی افشار و یازهرا با نازلترین قیمت ها را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: نگاه به خدمات درمان درسطح فوق تخصصی و جلوگیری از مراجعه به تهران و مرکز استان در نازایی و سرطان حرف اول را می زنیم و تصریح کرد با کمک دادستان و دادگستری در حال حذف مراکز غیر تخصصی سطح شهر هستیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست، ضمن گرامیداشت روز پزشک و هفته دولت خاطر نشان کرد: خوشبختانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با شتاب نسبت به خدمات رسانی و توسعه اماکن درمانی حرکت میکن‌د

 

محمد حسن پرآور اذعان کرد: جامعه پزشکی در ۴۲ سال گذشته به خصوص در ایام جنگ، کرونا و محرومیت زدایی خدمات زیادی به نظام ارائه و بسیجی وار وارد شدند و خدمات مثمر ثمری ارائه دادند.

 

وی با قدردانی از حضور خیرین سلامت ابراز کرد: مدیریت دانشگاه جهت ایجاد مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار با همکاری فرماندار، نماینده و خیرین گام های بزرگی برداشته شده و بیمارستان یازهرا اولین بیمارستان دزفول است که دولت در حال احداث آن است و کلیه مراکز درمانی این شهر توسط خیرین احداث شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اعلام اینکه مجموعه شورای آمادگی کامل جهت مشارکت در رفع مشکلات درمانی منطقه را دارد یاد آور شد: دولت در نظر دارد ۲۰۰ بیمارستان را بعنوان مرکز گردشگری سلامت اعلام کند و باید با توجه به پتانسیل های دزفول پیگری های لازم جهت حضور این شهر در مجموعه مراکز گرشگری سلامت کشور قرار گیرد.

 

کد خبر 1208933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha