هماهنگی‌های داخلی جهت برگزاری تردد زائران اربعین در خوزستان انجام شده است

خلیلیان گفت: خوشبختانه هماهنگی‌های داخلی در استان خوزستان پیرامون تردد امن و ایمن برای زائران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (چهارشنبه ۲ شهریور) در جلسه ستاد اربعین، با بیان اینکه استان خوزستان در راستای سیاست‌گذاری‌های ستاد مرکزی، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند اظهار کرد: افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند باید ضمن قطعی کردن ثبت نام با مبلغی ناچیز خود را در طول سفر بیمه کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زائرانی که به مرزهای استان خوزستان مراجعه می‌کنند باید ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده باشند  افزود: مواکب در خوزستان برای پذیرایی از زوار ابعین حسینی در حال آماده‌سازی هستند.

 

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم در ۲ مرز چذابه و شلمچه آماده شده است و هماهنگی گیت‌ها در دو کشور ایران و عراق در دیدار با استاندار بصره انجام شد.

 

خلیلیان با بیان اینکه کار زوار به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای شلمچه و چذابه انجام می‌شود تا شاهد تراکم و ازدحام جمعیت نباشیم تصریح کرد: تعداد گیت‌های ۴۸ گانه شلمچه و ۲۶ گانه چذابه به گونه‌ای طراحی شده تا کار مربوط به زائران تسهیل شود.

 

وی ابراز کرد: ۲ مرکز بهداشت و درمان هم سطح بیمارستان در ۲ مرز چذابه و شلمچه داریم؛ همچنین موتورلانس‌ها، آمبولانس و اتوبوس‌هایی در بخش‌های مختلف پایانه‌ها مستقر شده‌اند و به کلیه زائران خدمت‎‌رسانی می‌کنند.

 

استاندار خوزستان در پایان پیرامون آماده سازی پارکینگ‌ها در ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه یاد آور شد: پارکینگ ها آماده پذیرش خودرو زائران سیدالشهدا (ع) هستند و خوشبختانه هماهنگی‌های داخلی در استان خوزستان پیرامون تردد امن و ایمن برای زائران انجام شده است.

 

کد خبر 1208986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha