مساجد از بهترین مراکز جهت پیشبرد مسئله جهاد تبیین هستند

غلامی با بیان اينکه مساجد به عنوان یکی از بهترین مراکز برای پیشبرد مسئله مهم جهاد تبیین به حساب می‌آیند گفت: وجود اجتماعات خودجوش مردمی در مساجد، زمینه کافی را برای تبیین اصول اسلامی و انقلابی به همراه دارد.

«مسعود غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، به آیات و احادیثی در رابطه با مساجد پرداخت و اظهار کرد: با ورود پیامبر اسلام (ص) به مدینه، وجود مکانی که هم جایگاه عبادی برای مسلمانان داشته باشد و هم امور سیاسی و تعیلم و تربیت و حتی مشورت در امور نظامی و ضروری به نظر می‌رسید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی حسینیه عاشورا اندیمشک افزود: از دیرباز تاکنون مساجد محل عبادت، تعاون، برادری، برابری و شرکت در امور اجتماعی بین مردم بوده‌اند که نمونه بارز آن را می‌توان در تشکیل حلقه‌های کانون مبارزه علیه طاغوت در دوران رژیم ستم شاهی و اعزام رزمندگان رشید اسلام به جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس از بطن مساجد اشاره کرد.

 

وی با بیان اينکه مساجد به عنوان یکی از بهترین مراکز برای پیشبرد مسئله مهم جهاد تبیین به حساب می‌آیند اذعان کرد: وجود اجتماعات خودجوش مردمی در قالب بسیج، هیئات و مراسمات مذهبی، منابر و روضه در مساجد، زمینه کافی را برای تبیین اصول اسلامی و انقلابی به همراه دارد.

 

غلامی تصریح کرد: در همین راستا ضرورت دارد مسئولان با تعمیر، تجهیز و ساخت مساجد در محله‌های مختلف، زمینه حضور مردم را در این اماکن مقدس به وجود بیاورند.

 

کد خبر 1209002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha