عملیات عمرانی کمربندی شمالی زنجان همزمان با هفته دولت کلنگ زنی شد

عملیات عمرانی کمربندی شمالی زنجان به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریال در ۵۵۰ هکتار از اراضی شمالی شهر زنجان همزمان با هفته دولت کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در آئین کلنگ زنی قطعه ۵ بلوار شمالی زنجان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد، شروع پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان را بسیار خوب اعلام کرد.

 

محسن افشارچی اظهار داشت: مساکن مهر را در این پروژه داریم و در این میان شروع این پروژه ابزاری برای زیست پذیرتر کردن مجموعه واحدهای مسکونی بوده و این مسئله مهمی است.

 

استاندار زنجان، با بیان اینکه این پروژه دسترسی ساکنین در واحدهای مسکونی را راحت تر می‌کند، گفت: این پروژه در کاهش ترافیک مؤثر بوده و ترافیک را به سمت بالاتر و جاده تهم سوق می‌دهد که نکته بسیار قابل توجهی است.

 

افشارچی تاکید کرد: این پروژه با اعتبارات خود، یعنی مولد سازی به سمت جلو می‌رود و قطعه هم ۶ شروع شود از دانشگاه زنجان تا جاده تهم مسیر ایجاد می‌شود و قطعه ۳ و ۴ هم مشکلی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه قطعات یک و دو هم امیدواریم با همکاری و همراهی مردم شروع شود، افزود: قطعات ۵ و ۶ همزمان آغاز شود تا سرعت خوبی را داشته باشد.

 

استاندار زنجان، پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان را ابزاری برای پرش زنجان به سمت جلو یاد کرد و بیان داشت: این پروژه از پروژه‌های مهم استان و شهر زنجان است.

 

افشارچی بیان داشت: با تلاش راه و شهرسازی سرعت کار پیش از پیش خواهد بود و در اسرع وقت شاهد افتتاح این قطعه و قطعات دیگر این پروژه خواهیم بود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه در اولین روز هفته دولت پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان که یکی از پروژه‌های مهم و مؤثر در توسعه شهر و استان زنجان است کلنگ زنی می‌شود.

 

مسعود بیات منش با بیان اینکه در اولین سفر دولت نهم پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان مطرح و مصوب شد، ابراز داشت: تا وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این پروژه در حال حاضر با برآورد ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود و دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد.

 

بیات منش طول کمربندی را ۲۵ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: پروژه‌های مهم راه سازی در استان وجود دارد که اولویت اتمام این پروژه‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح بود و همین امر سبب شد نتوانیم در این فرازو نشیب‌ها برای این پروژه منابعی تعریف کنیم.

 

وی افزود: از دو سال گذشته که این پروژه قطعی شد با سفر دولت سیزدهم به استان، مجدد پروژه مطرح شد و مقرر شد از منابع مولدسازی، ارزش افزوده‌ای که برای زمین‌های دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت تأمین اعتبار شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه مجوز قطعات ۵ و ۶ را دریافت کردیم و قطعه ۵ امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

 

بیات منش افزود: بلافاصله قطعه ۶ نیز پیکان سپاری می‌شود که اتمام این قطعه بخش غربی این کمربندی را به بهره‌برداری خواهد رساند و قرار داد برای قطعه پنجم دو ساله است و با توجه به اینکه منابع به صورت ۱۰۰ درصد پیش بینی شده و در حدود یک هزار تا یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان منابع خواهیم داشت.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه در این دو پروژه ۱۰ خط عبوری برای این کمربندی پیش بینی شده که ۶ خط مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود، افزود: باتوجه به مجاورت این پروژه با شهر زنجان ۴ خط نیز به عنوان کندروهای شمالی و جنوبی در دو طرف پروژه پیش بینی شده است.

 

وی یاد آورشد: برای این قطعه که در حدود ۵ کیلومتر است چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد با شرکت جهاد نصر به صورت ۲۴ ماهه داریم و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده است. قطعه ۶ نیز به طول ۴ کیلومتر از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان تبریز مناقصه و پیمان سپاری می‌شود.

کد خبر 1209008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha