شروع سفرهای اربعین در سال جاری از ۱۱ شهریور ماه پیش بینی می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه پیش بینی می شود که شروع سفرهای اربعین در سال جاری از ۱۱ شهریور ماه آغاز شود، گفت: با توجه به پیک سفرها در شهریور ماه، مدیریت حمل و نقل و تامین اتوبوس برای انتقال مسافران در نقاط مختلف کشور مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در نشست ستاد اربعین حسینی استان ایلام، اظهار کرد: در الگوی سفر  اربعین سال جاری همان الگوی سفر ۵ روزه اربعین سال ۹۸ در پیش خواهد بود.

 

سردار« سید کمال هادیانفر» افزود: بیشترین میزان سفر با توجه به تعطیلات تابستانی در شهریور ماه روی می دهد و بر این اساس شاهد افزایش میزان تردد در جاده های مواصلاتی در سطح کشور  خواهیم بود و الگوی سفر ۹۸ را در ۵ روز متوالی خواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: در ایام اربعین بیبشترین تراکم به سمت مرز مهران خواهد بود، در سال های گذشته در ۴ روز قبل از اربعین حسینی شاهد اوج سفرها به سمت مرزها با تمرکز به سمت مهران بوده ایم، بر اساس تحلیل ترددهای اربعین سال ۹۸ بازه اصلی سفرهای اربعین حسینی به مدت ۲۰ روز پیش بینی می شود که این میزان ۱۵ روز قبل از اربعین حسینی و ۵ روز بعد از اربعین حسینی است.

 

سردار هادیانفر ابراز کرد: بر اساس این تحلیل شروع سفرهای اربعین در سال جاری از ۱۱ شهریور ماه سال جاری خواهد بود و اوج سفرها در ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه خواهد بود.

 

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ابراز کرد: مدیریت حمل و نقل در کشور با با توجه پیک سفرها در شهریورماه بسیار مهم است که نقاطی که لازم و مهم است از سیستم حمل و نقل عمومی و اتوبوس برخوردار باشند.

 

وی بیان اینکه با پایان روز چهاردهم اوج سفرها روی می دهد و استقرار نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح جاده های کشور از روز دهم شهریور ماه سال جاری آغاز و تا ۱۴ شهریور ماه این استقرار تکمیل خواهد شد.

 

سردار هادیانفر ابراز کرد: پیش بینی می شود که بیش از ۴ میلیون زائر در اربعین حسینی سال جاری به سمت مرزهای مختلف استان داشته باشیم، هر چه ترددها بیشتر باشد به طور قطع رابطه معنا داری با افزایش میزان تصادفات وجود دارد که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود و هماهنگی لازم در راستای اطلاع رسانی به مردم به منظور سفر به موقع و ایمن داشته باشیم و در این زمینه صدا و سیما و نقش رسانه ها بسیار مهم است.

 

وی خاطرنشان کرد: تا می توانیم بایستی نقاط حادثه خیز را در سطح جاده های کشور و استان رفع و تا می توانیم باید زمینه ها و شرایط لازم را برای سفر ایمن و راحت برای مسافران و زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و در این حوزه نیز لازم است که هماهنگی کاملی بین دستگاه های مختلف اجرایی و انتظامی وجود داشته باشد.

 

سردار هادیانفر با تاکید بر مدیریت اطلاع رسانی و مدیریت نقل و انتقال و سفر زوار اربعین حسینی به سمت مرزها، یادآور شد: با توجه به تراکم سفر لازم است که انسدادی در مسیرهای مواصلاتی نداشته باشیم و مسیر های اربعین برای تردد اربعین باز باشد و باید تلاش کرد که میزان ورودی و خروجی در مرزها مدیریت گردد.

 

وی با تقدیر از استاندار ایلام در راستای اقدامات  انجام شده در حوزه زیرساخت های اربعین حسینی در سطح جاده های استان، خاطرنشان کرد: لازم است که بحث ایمنی راه ها و تکمیل و تجهیز راه های استان به ویژه مسیر ایلام به مهران مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تغییر الگوی سفر و مسافرت شبانه زائران به دلیل خنکی، هوا بحث روشنایی راهها مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1209012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha