تخصیص اعتبار ملی برای رونق اشتغال و تولید درالیگوودرز

عسکری با اشاره به اهمیت تقویت بخش کشاورزی، از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش تولید و اشتغال در شهرستان الیگودرز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد جواد عسکری» در بازدید از طرح های کشاورزی لرستان، با اشاره به اهمیت  تقویت بخش کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزی از توانمندی های بومی استان لرستان است.

 

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و نگاه ویژه دولت به کشاورزی، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در زمینه های مختلف این بخش، تولید و تامین نهاده های دامی و ارائه تسهیلات انجام گردیده است.

 

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت هرچه بیشتر بخش کشاورزی بطور صحیح جهت تامین امنیت غذایی با استفاده از روش های نوین ضروری است.

 

عسکری بیان کرد: تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد با تکیه بر تولید بر پایه ظرفیت‌های بومی و توان داخلی کشور است که انتظار داریم مدیران نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای مجموعه تولیدی صبا دام لرستان و سایر واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بهتری به ویژه برای جوانان در جامعه فراهم خواهد شد.

 

عسکری همچنین در بازدید از گاوداری صنعتی شرکت کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه استان اظهار داشت: این مجموعه با ظرفیت اسمی ۲هزار راس دام  و ۲۵ تن تولید شیر فعال است اما با توجه به زیرساخت های موجود، امکان توسعه و بهره برداری تا پنج هزار راس نیز دارد.

 

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی  و مشکلات موجود در فرآیند توسعه‌ای این مجموعه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد افراد شاغل در این مجموعه ۶۵ نفر است.

 

عسکری ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه به دلیل کمبود نقدینگی لازم و تسهیلات بانکی مورد نیاز تاکنون اجرایی نشده است که در صورت اجرا موجب اشتغال ۱۵۰ نفر خواهد شد.

کد خبر 1209083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha