نقشه راه جمعیت استان یزد تدوین می‌شود

حسینی‌مطلق با اشاره به برنامه های یزدنوین گفت: نقشه راه جمعیت استان یزد تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، در کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اینکه نقشه راه جمعیت استان تدوین می‌شود اظهار کرد: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین خطرها کاهش جمعیت است، و این مهم به صورت‌ مستقیم با مردم ارتباط دارد و باید گروه‌های مردمی  در رأس کار قرار گیرند تا در سال‌های آینده در تله جمعیتی گرفتار نشویم.

وی به تشکیل قرارگاه جمعیت اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در استان به ریاست استاندار و جانشینی دفتر امور زنان و خانواده تشکیل شده و تا کنون در سه شهرستان ابرکوه، بهاباد و بافق به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ادامه داد: هفت گروه کاری از جمله؛ تحکیم خانواده، زیست عفیفانه، الگوی سوم زن مسلمان، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط و سلامت اجتماعی و کسب و کار پایدار در دفتر امور زنان و خانواده تشکیل شده و این هفت گروه کاری در راستای هم به صورت تسهیل‌گر و بسترساز فعالیت دارند.

حسینی‌مطلق با بیان اینکه اشتغال بانوان به ویژه اشتغال‌های خانگی را به صورت جدی در دفتر پیگیری می‌کنیم افزود: در همین راستا جلساتی با بانوان کارآفرین برگزار شد تا با همکاری خیران و افراد توانمند شغل‌های خانگی برای بانوان ایجاد کنیم.

 

کد خبر 1209087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha