آب، مهمترین زیرساخت مورد نیاز در استان لرستان است

قالیباف با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل سد معشوره، گفت: تقویت زیرساخت آب در لرستان بستر شکوفایی کشاورزی، اشتغال و تولید در این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد باقر قالیباف» امروز(3 شهریور) در دومین روز از سفر خود در بازدید از سد معشوره در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: لرستان دارای توانمندی های بیشماری است که توجه به این توانمندی ها می تواند بستر رونق اشتغال و تولید در این استان باشد.

وی با بیان اینکه آب، مهم ترین زیرساخت مورد نیاز در استان لرستان است، افزود: درصورت تامین این مهم، گردشگری، زیرساخت جاده و اشتغال محقق می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن استعدادهای خدادادی بیشمار در استان لرستان، خاطرنشان کرد: در مجموع توسعه لرستان در زیرساخت آب خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه های آبی استان لرستان، تصریح کرد: آب وجود دارد اما باید به درستی کنترل شود زیرا در حال حاضر برای لرستان و پایین دست خسارت به همراه دارد که نمونه آن را در سال ۹۸ مشاهده کردیم

اگر سد معشوره به موقع تکمیل می شد، شاهد سیل در پلدختر و خوزستان نبودیم

قالیباف با اشاره به طرح های نیمه تمام حوزه آب در لرستان بویژه سد معشوره، خاطرنشان کرد: اگر سد معشوره ۱۰ سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید شاهد خسارات چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی سیل سال ۹۸ به استان‌های لرستان و خوزستان نبودیم.

تسریع در تکمیل سد معشوره ضروری است

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل سد معشوره، بیان کرد: تکمیل این سد بستر رونق زراعت در منطقه و بهبود وضعیت کسب و کار خواهد شد.

قالیباف ادامه داد: رییس جمهور نیز به استان لرستان سفرکرده و مصوباتی داشته است که سد معشوره یک نقطه حیاتی برای کشور است و می‌تواند پیشران اصلی اتفاقات خوب باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا دولت و مجلس مصمم هستند تا در این خصوص گام جدی بردارند و با اولویت تامین آب شرب و اولویت دوم کشاورزی و صنعت پیش بروند بنابراین مردم استان مطمئن باشند که دولت و مجلس مصمم هستند تا کار این طرح را با یک جدول زمانبندی آغاز کنند و با شیب ملایمی شتاب بگیرد.

قالیباف افزود: بر اساس صحبت‌های انجام شده امیدواریم فرازبند سد معشوره قبل از بارش‌های زمستانی انجام شود که این فرصت مناسبی است تا دولت و مجلس جدول زمان‌بندی را مشخص کنند و بر اساس آن پیشروی کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیگر سدهای در حال ساخت استان، عنوان کرد: سد بختیاری نیز یکی از موضوعات مهم و ملی استان است که در اولویت قرار داشته و تاثیرات مشابه سد معشوره را در سطح کلان و مهار آب‌های کشور دارد و اگر در اجرای آن تاخیری صورت گیرد ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را هفت تا هشت سال آینده در زمینه کنترل آب شاهد باشیم.

قالیباف اضافه کرد: به عنوان سیاست‌گذار و کسانی که اعتبارات را مشخص می‌کنیم با همکاری دولت کارها را پیش می‌بریم.

راه اندازی صنایع تکمیلی کشاورزی در لرستان ضروری است

وی با اشاره به موقعیت کشاورزی لرستان، خاطرنشان کرد: استان لرستان  در حوزه کشاورزی، زراعت، باغبانی و گیاهان دارویی شرایط منحصربه فردی دارد و راه اندازی صنایع فرآوری این محصولات لازم است.

رئیس مجلس شوریا اسلامی همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت را به رییس جمهور و دولتمردان ادامه داد: امید می رود دولت سیزدهم در خدمت به مردم با اولویت معیشت و توسعه زیرساخت‌ها موفق باشد.

قالیباف با تاکید بر اینکه لرستان نیروهای توانمند و پرکاری دارد اما از سوی دیگر در حوزه اشتغال با مشکل مواجه است، ادامه داد: قبلا و در دهه ۹۰ مطالعات دقیقی از این استان شده، در آستانه برنامه توسعه هفتم نیز به این استان سفر کرده‌ایم تا با نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری نسبت به گذشته آن را ببینیم و مهمترین موضوعی که باید در استان مورد توجه قرار گیرد، آب است.

کد خبر 1209112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha