تولید روزانه ۱۵هزار نسخه الکترونیک/زوجین نابارور بیمه می شوند

میرزایی با بیان اینکه امروز به مدد پروژه های الکترونیک حوزه سلامت، پرداخت ها به بیمه شدگان و موسسات و پزشکان طرف قرار داد به روز است، گفت: سال گذشته ۱۲۰۰۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدرضا میرزایی» امروز(۳شهریور) در نشست خبری ویژه هفته دولت با بیان اینکه طرح پوشش بیمه ای مناطق کم برخوردار از بهمن ماه سال گذشته به طور همزمان در مناطق ۳۲گانه اعلام شده از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با استقرار تیم های سیار و دیدار چهره به چهره و با مراجعه به در منازل نسبت به امر پوشش بیمه اقدام شد، اظهار کرد: ۱۶۶هزار و ۹۹۷ نفر از خانواده های محروم و آسیب پذیر  در قالب طرح بیمه گری رایگان در استان بیمه شدند.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه ۸۰درصد بیمه شدگان این سازمان از پوشش بیمه ای رایگان برخوردار هستند، افزود: یک میلیون و ۶۱۰هزار نفر بیمه شده فعال در استان داریم که معادل ۴۶درصد جمعیت استان می باشد.

 

وی به رتبه دوم مازندران در کاهش رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲۰تا۱۵۰هزار زوج نابارور در استان داریم.

 

مرزایی با بیان اینکه مشارکت در درمان زوجین نابارور استان با تعهد بیمه ای ۹۰درصد در مراکز دولتی و ۷۰درصد تعرفه بخش خصوصی در مراکز ناباروری خصوصی در دست اجرا است، ادامه داد: چهار مرکز دولتی در ساری،‌بابل، نوشهر و بهشهر در استان داریم که هزینه های درمان ناباروری را پرداخت می کنیم.

 

وی بیان کرد: پوشش بیمه ای کلیه مادران فاقد پوشش بیمه طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آنها تا پنج سالگی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط این سازمان درحال اجرا می باشد در جدید ترین خدمات حمایتی بیمه سلامت در این بخش نیز هزینه ۷۰درصد از تعرفه بخش خصوصی در زمان مراجعه زوجین نابارور به بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود در این راستا تاکنون تعداد هزار و ۳۷۶ویزیت با هزینه ای بالغ بر۵میلیارد ریالر از خدمات مورد نیاز بهره مند شدند.

 


میرزایی از اجرای طرح دارویاری در سطح ۶۳۸داروخانه طرف قرار داد استان با تعهد پرداخت افزایش قیمت داروهای این طرح و حمایت از بیمه شدگان خبر داد و افزود: طی دوماهه گذشته برای کاهش مشکلات در حوزه توزیع دارو ۱۴۰۰بازدید از داروخانه های استان صورت گرفت.

 


وی از مشارکت در درمان بیماران معتاد با عقد قرار داد با ۵۵مرکز درمانی و پوشش بیمه ای آنها خبر داد و گفت: معتادان به موادمخدر و روانگردان که از سوی سازمان بهزیستی و دانشگاه های علوم پزشکی معرفی می شوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند در این راستابا ۵۵موسسه درمان ترک اعتیاد قرار داد همکاری بسته شد که تاکنون ۱۱هزار و ۵۶۶نسخه صادر شد و بیمه سلامت ۱۶میلیارد و ۴۶۲میلیون و ۶۲۹هزار  ۸۳۸ریال برای درمان این بیماران پرداتی داشت.

 


وی اظهار کرد: برنامه پوشش کامل خدمات بیماران خاص صعب العلاج و سرطان ها در دست اقدام است، این طرح در آینده نزدیک در سطح کشور اجرایی خواهد شد۵هزار میلیارد تومان برای این طرح در سطح کشور در نظر گرفته شد امید است با اختصاص اعتبار این طرح بیماران سخت دچار چالش تامین دارو نباشند.

 


میرزایی با بیان اینکه کلیه مطالبات موسسات سرپایی طرف قرار داد تاپایان تیرماه تسویه شد، افزود: کلیه مطالبات بستری بیمارستان های غیر دولتی و خصوصی تا خرداد ماه امسال تسویه شد.

 


وی با اشاره به اینکه پرداخت پزشکان خانواده شهری و روستایی استان تا پایان مرداد ماه انجام شد، یادآورشد: کلیه مطالبات بستری تمامی بیمارستان های دولتی طرف قرارداد استان تاپایان اردیبهشت ماه امسال تسویه شد.

 


میرزایی اذعان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان مازندران افتخار دارد با خرید راهبردی بهترین خدمات سلامت برای جمعیت یک میلیون و ۶۱۰هزار نفری بیمه شده تحت پوشش خود با ۲هزار و ۵۳۸ موسسه درمانی دولتی و خصوصی در استان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر تعداد ۸۸۳هزار و ۱۸۹نفر از مردم شریف استان مازندران تحت پوشش دارد، گفت: تاپایان خرداد ماه امسال بابت خدمات سطح یک روستائیان ۳۲۸میلیارد ریال پرداخت شد.

 

میرزایی اضافه کرد:همچنین بابت سرانه پزشک خانواده برای جمعیت ۴۶۴هزار و ۴۳۳نفری تحت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری در استان تاپایان خرداد ماه امسال ۲۶۱میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه خاستگاه پزشک خانواده استان مازندران است اما متاسفانه در برخی مواقع بسته سلامت که در پزشک خانواده ارائه می شود قابل قبول نیست، افزود: اگر پزشک خانواده بخواهد کشوری بشود باید به همت وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی انجام شود.

 


وی با بیان اینکه امسال احداث یک واحد اداری و ۶واحد رفاهی اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد ریال و در مساحت ۹۰۰متر مربع به بهره برداری رسید، گفت: احداث ساختمان مستقل اداری اداره بیمه سلامت شهرستان گلوگاه نیز از چهارم مهرماه سال گذشته آغاز شد با پیشرفت ۱۰۰درصدی تکمیل و با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد ریال و در مساحت ۱۸۶مترمربع به بهره برداری رسید که در هفته دولت امسال افتتاح می شود.

 


میرزایی از احداث اداره بیمه سلامت شهرستان بابلسر با اعتباری بالغ بر۸۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۳۱متر مربع خبر داد و بیان کرد: درزمینه بازسازی و تعمیرات اساسی ادارات و واحدهای آموزشی رفاهی نیز کار بهسازی ادارات بیمه سلامت شهرستان های رامسر، تنکابن، چالوس، نور،آمل، بابل، بهشهر، قائم شهر و سوادکوه با اعتباری بالغ بر۱۲۰میلیارد ریال در حال انجام است.

 

 

وی یادآورشد: سال گذشته ۱۲۰۰۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

 


میرزایی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک در مازندران به ۱۰۰درصد رسیده است، گفت: روزانه نزدیک به ۱۵هرار نسخه الکترونیک داریم.

کد خبر 1209131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha