۷ مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر خارج از مشهد داریم

صالحی گفت:در حوزه جذب مشارکت دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی شهرداری مشهد حدود ۸ میلیارد تومان سال گذشته برای ساماندهی معتادان متجاهر هزینه کرد همچنین در حال حاضر ۷ مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر خارج از مشهد نیز داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین صالحی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه های شاخص که در حوزه مبارزه با مخدر در سطح استان در یکسال اخیر صورت گرفته و جزو مطالبات جدی مردم است، بحث ساماندهی معتادین متجاهر بود، افزود: در این راستا بیش از صددرصد افزایش ظرفیت نگهداری و جمع آوری معتادین را در استان داشتیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه قبلا ظرفیت ساماندهی معتادین سه هزار نفر بوده که از دی ماه سال گذشته تا امسال به ۶ هزار نفر رسیده است، از افزایش مشارکت خیرین در حوزه درمان، اقدامات فرهنگی و توانمندسازی معتادین متجاهر به میزان بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته، خبر داد.

 

صالحی ادامه داد: در بهمن ماه کلنگ زنی سه سوله کارگاهی و اقامتی با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر توسط خیرین را داشتیم که در سه ماه گذشته به بهره برداری رسید، که یکی از این موارد بهره برداری از اردوگاه حسن آباد در منطقه شاندیز بود.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته دولت، افزود: در این هفته شاهد به ثمر رسیدن بخش زیادی از اقدامات در حوزه معتادین مانند تکمیل حوزه های اقامتی و تجهیز و احداث سوله های کارگاهی هستیم و در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز رونمایی هایی داریم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری خراسان رضوی میانگین سن اعتیاد در کشور را ۲۴ سال عنوان کرد و گفت: ۶ دهم درصد از مجموع آمار جامعه زنان درگیر اعتیاد هستند، در استان ۸۰۰ نفر از ۹ هزار نفر معتاد، زنان هستند که در مراکز ویژه زنان نگهدای می شوند.

 

صالحی تخصیص اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر را در دو سطح اعلام کرد و افزود: در سطح ملی سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه ساماندهی معتادین متجاهر، ساخت و تجهیز اردوگاه ها و پیشگیری از اعتیاد پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز در حوزه جذب مشارکت دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی شهرداری مشهد حدود ۸ میلیارد تومان سال گذشته هزینه کرد، در حال حاضر ۷ مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر خارج از مشهد نیز داریم.

کد خبر 1209142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha