لزوم تغییر ساختار بیمارستان میلاد بیرجند/مشکل کمبود پزشک متخصص در استان بررسی شود

قناعت با بیان اینکه ساختار مدیریت بیمارستان میلاد بیرجند تغییر یابد، گفت: خراسان جنوبی از کمبود پزشک متخصص و عمومی رنج می برد و سقف پرداختی به متخصصان در استان باید بر اساس دستورالعمل های بخش های محروم تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۳ شهریور) در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت كار در خراسان جنوبی اظهار داشت: چند موضوع مهم و حیاتی در استان وجود دارد که ممکن است تبعات آن دامن گیر استان شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیمارستان میلاد بیرجند گفت: این بیمارستان به شکل هیئت امنایی و خودگردان اداره می شود و ممکن است مشکلاتی را دامن گیر استان کند و درخواست داریم از حالت هیئت امنایی خارج شود و ساختار آن تغییر پیدا کند.

 

وی به بحث مشکلات تامین اجتماعی شهرستان قاین اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و درخواست داریم تا بیمارستان ۳۲ تختخوابی در قاین احداث شود و زمین آن با کمک خیرین آماده شده است و درخواست تسریع اجرای این پروژه را داریم.

 

قناعت با بیان اینکه سرمایه گذاری ویژه شرکت های تابعه وزارت کار در استان از جمله شستا درخواست داریم، ادامه داد: این شرکت ها می توانند در حوزه فرآوری معدنی و صنایع وابسته و صنایع تبدیلی استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: نشست هایی با شستا برگزار کردیم و برخی راکد مانده است و برخی جلو رفته است اما هنوز به مرحله کلنگ زنی نرسیده ایم و با توجه به عقب ماندگی استان در حوزه سرمایه گذاری امیدواریم شاهد ورود این شرکت ها به استان باشیم.

 

قناعت در پایان با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی از کمبود پزشک متخصص و عمومی رنج می برد، گفت: نیاز به برخی از مشوق ها است تا متخصصان وارد استان خراسان جنوبی شوند و سقف پرداختی به متخصصان در استان باید بر اساس دستورالعمل های بخش های محروم باشد.

 

کد خبر 1209151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha