۶ مرکز تولید فعال واکسن کرونا درکشور وجود دارد

عین اللهی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید واکسن کرونا به دستاوردهای بزرگی رسیده است گفت: امروز در کشور ما ۶ مرکز تولید فعال واکسن کرونا داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان ، «بهرام عین اللهی» در نشست شورای اداری سمنان عملکرد دولت در مقابله با کرونا را موفق خواند وگفت: دولت در حوزه واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم واکسن علیه کرونا در حدود ۱۹ هزار دوز بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدام جدی برای وارد کردن واکسن صورت گرفت و در همان مرحله نخست ۱۰ میلیون واکسن وارد شد.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تزریق واکسن علیه کرونا گفت: پس از وارد شدن و تأمین واکسن علیه ویروس کرونا نیروهای بسیجی کادر درمان و همچنین مردم با همراهی هم برای تزریق واکسن کرونا مشارکت کردند.

 

عین اللهی با بیان اینکه ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره در کشور وجود دارد، بیان کرد: خط تولید نوع دیگر واکسن فعال خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 6شش مرکز تولید واکسن در کشور فعال است،اظهارداشت: ایران علی رغم تمام کارشکنی‌های دشمنان توانست در زمینه واکسن عملکرد خوبی را داشته باشد و این در زمره دستاوردهای دولت سیزدهم است.

 

عین اللهی با بیان اینکه به اذعان کشورهای خارجی، ایران در زمره کشورهای برتر در کنترل کرونا است، افزود: تأمین و تزریق هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در هفته یکی از دستاوردهای ایران اسلامی در زمینه مقابله با این بیماری است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در برگیرنده سه موج ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر است ادامه داد: در این پیک تاکنون دو موج یا مرحله را پشت سرگذاشتیم.

 

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میرها در این مقطع پایین است اضافه کرد: برآورد ما از رفتار ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری روبرو است و لذا با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های توصیه می‌شود که شهروندان برای کنترل بیماری نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

عین اللهی از شهروندان کشور خواست چنانچه ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته است دز یادآور خود را تزریق کنند.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به معضل پیری جمعیت و کاهش فرزند آوری اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای فرزند آوری اقدامات جدی انجام داده و یا در دستور کار دارد.

 

وی  ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت، تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزند آوری، ایجاد تقویت شبکه درمان ناباروری و فعال‌سازی بیمه ناباروری و جلوگیری از سقط‌های غیرقانونی برخی از تلاش‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در راستای فرزند آوری و جوانی جمعیت برشمرد.

 

عین اللهی با بیان اینکه باید فرزند آوری در جامعه جدی گرفته شود و فرصت‌ها در حال از دست رفتن است تصریح کرد: در حال حاضر بین ۵ تا ۷ سال برای جوانی جمعیت فرصت طلایی وجود دارد.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با نتأکید براینکه جوانی جمعیت نیازمند کار جهادی است از علما روحانیون و اقشار مؤثر جامعه خواست که در زمینه فرزند آوری کمک کنند تا فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان نیز در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد گفت: باید از فرصت طلایی و موجود برای فرزند آوری بهره گرفته شود.

 

عین اللهی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی برای درمان ناباروری باید توسط بیمه پرداخت شود ابراز امیدواری کرد: تا افراد ناباروری که در کشور وجود دارند از این خدمات بهره بگیرند و دارای فرزند شوند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 6هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه تأمین شده است، ابراز کرد: افراد به صورت رایگان با کد ملی بیمه شدند و توانستند از خدمات درمانی استفاده کنند.

 

وی با اشاره اینکه مشکل اجرای طرح امروز این است که همچنان ۱.۵ میلیون نفر برای بیمه همگانی مراجعه نکردند، بیان کرد: به این افراد فرصت داده شد تا پرونده خودشان را تکمیل کنند.

 

عین اللهی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی با همکاری هم برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های خاص 5هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتند، بیان کرد: این بودجه در صندوق بیماری‌های خاص مصوب شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با تأکید براینکه تلاش می‌شود دارو به منزل برای بیماران خاص و صعب‌العلاج ارسال شود، تاکید کرد: دولت سیزدهم تلاش دارد تا توجه ویژه در زمینه بهداشت و درمان داشته باشد که در این مسیر ۷۹ مرکز درمانی و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور ایجاد شده است.

کد خبر 1209194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha