خدمات ستودنی پزشکان در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب/ بهداشت از منظر اسلام برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم باید بهداشت از منظر اسلام برای مردم تبیین شود گفت: خدمات پزشکان در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا در ایام مبارزه با بیماری منحوس کرونا ستودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (پنجشنبه، ۳شهریور) در مراسمی که در شبکه بهداشت به مناسبت روز پزشک برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خدمات پزشکان در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا در ایام مبارزه با بیماری منحوس کرونا ستودنی است و هیچ وقت از خاطرمان نمی‌رود.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه جامعه پزشکی و پرستاری و همه فعالان عرصه سلامت کشور در دوران پاندمی کرونا جهاد کردند و جهادگونه در میدان خدمت به مردم و بیماران حاضر شدند ابراز داشت: حقیقتا علم پزشکی در حوزه تمام علوم بشری سرآمد همه است زیرا با وجود انسان سروکار دارد.

روحانی ضمن اشاره به فرمایش امام محمد باقر علیه السلام مبنی بر اینکه هیچ علمی مانند علم طلب سلامت نیست اذعان کرد: دارو و درمان وسیله است و پزشکان واسطه شفای بیماران هستند در حالی که سلامتی و شفا در دست خداوند متعال قرار دارد.

وی تصریح کرد: معتقدم اطبا و روحانیون هم شغل یکدیگر محسوب می‌شوند و روحانیت طبیب روح مردم و اطبا طبیب جسم مردم هستند از طرفی در جامعه امروز ما و با وجود این حجم از مشکلات معیشتی، روحانی و طبیب واقعی هرگز هدف اصلی خود را کسب درآمد قرار نداده‌اند.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه دین اسلام از بیماری‌ها و امراض پیشگیری نکرده است افزود: در دین مبین اسلام و در آیات و روایات اسلامی توصیه‌ها و سفارش‌های بسیار زیادی به مسلمانان شده تا بواسطه آن جسم و نهایتاً روح مردم از آسیب‌ها و بیماری‌ها در امان بماند که اگر به خوبی رعایت شود میزان بیماری‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

 وی ادامه داد: دین مبین اسلام همانگونه که برای داشتن زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای همه مسلمانان نسخه پیچیده است برای زندگی دنیایی مردم و برای سلامت آنان نیز سفارشات بسیار زیادی دارد که موجبات ترقی، پیشرفت و سعادتمندی جامعه اسلامی را فراهم می‌سازد اما متاسفانه می‌بینیم که این دستورات پزشکی به خوبی در جامعه ما نهادینه و ترویج نشده است.

روحانی خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی کشور و از وزارت بهداشت و درمان گله مند هستم زیرا ما آنچنان که باید و شاید در مورد بهداشت از منظر اسلام با مردم سخن نگفتیم و این عدم تبیین نقیصه بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی است و امیدوارم جامعه پزشکی ما روزی تمام حرکاتش به سمت پیشگیری از بیماری‌ها معطوف شود.

کد خبر 1209221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha