پنج هزار واحد مسکونی محرومین در لرستان احداث می شود

قالیباف با اشاره به شناسایی مشکلات و دغدغه های مردم لرستان، گفت: دو شهرستان چگنی ودلفان به عنوان پایلوت محرومیت زدایی و توانمند سازی انتخاب می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمد باقر قالیباف» در پایان سفر دو روزه خود در شورای اداری استان لرستان در خرم آباد، اظهار داشت: استان لرستان نمادی از مکتب قرآنی وفرهنگ اهل بیت (ع) است و سابقه طولانی در عرصه فرهنگ و تمدن دارد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و آیت الله بروجردی، کمالوند خرم آبادی، طاهری خرم آبادی و دیگربزرگان خطه استان لرستان، افزود: لرستان از دو نعمت بزرگ شامل منابع انسانی با عمق فرهنگی و تمدنی و فرصت ها و منابع طبیعی و خدادادی موجد در استان بهره مند هستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدگی به مشکلات مردم در این 2 روز سفر، افزود: باید با همدلی و فعالیت جهادی و برنامه ریزی دقیق، مشکلات مردم استان لرستان مرتفع شود.

 

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت، ادامه داد:  برنامه های سفر مجلس و دولت مکمل هم و تقویت کننده هم هستند و ارزش افزوده برای رفع مشکلات مردم ایجاد می کنند.

 

تنش آبی ۷۰۰ روستای لرستان مرتفع می شود

 

قالیباف ادامه داد: برای 700 روستا که تنش آبی دارند، اعتبار در نظر گرفته می شود و اطی 2 سال آینده در لرستان روستایی که تنش آبی داشته باشد نداریم.

 

شهرستان های دلفان و چگنی پایلوت محرومیت زدایی قرار می گیرند

 

وی محرومیت زدایی را از برنامه های مهم دولت و مجلس خواند، افزود: در شهرستان دلفان و شهرستان چگنی را به عنوان پایلوت در اولیت محرومیت زدایی و توانمند سازی قرار می گیرند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه توانمند ساز ی و اشتغال  این دو شهرستان در بخش های دولتی، جهادی و با هم اندیشی نخبگان اقدام می شود.

پنج هزار احد مسکونی برای محرومین احداث می شود

 

قالیباف با اشاره به بحث حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ابراز کرد: در سقف پنج هزار واحد مسکونی برای این افراد در مناطق محروم و روستا ها ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران استانی برای خدمت به مردم فقط نگاه به مرکز نداشته باشند، ادامه داد: گره اصلی مشکلات مردم با اراده، باور و تلاش مسئولان استانی باز می شود و البته دولت و مجلس به دنبال تمرکز زدایی و حمایت از استان ها هستند.

 

کد خبر 1209230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha