نشست فعالان فرهنگی مساجد و هیئت های اندیشه ورز مرکزی برگزار شد

نشست فعالان فرهنگی مساجد، هیئت های اندیشه ورز استان مرکزی با حضور بهادری جهرمی، دبیر، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» عصر امروز پنج شنبه (3 شهریور) در نشست فعالان فرهنگی مساجد، هیئت های اندیشه ورزاستان مرکزی که با حضور بهادری جهرمی، دبیر، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: دولت سیزدهم در طول یک سال خدمات گسترده ای را در بخش های مختلف داشته است که باید برای مردم بیان شود.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه رییس جمهور و هیئت دولت، طی مدت یک سال گذشته در 31 استان کشور حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مختلف قرار گرفته اند، افزود: دولت در راستای استمرار تغییر راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور بی واسطه، مستقیم و بی تکلف در بین مردم اینجور برنامه ریزی کرده است که در هفته دولت امسال همه اعضای کابینه دولت و ارکان دولت از امروز و روزهای آینده و به خصوص جمعه تهران را ترک کرده و در 31 استان کشور حضور یابند.

 

وی با بیان اینکه ما سهم ارزشمندی از این برنامه و جدول سفرهای هفته دولت داشتیم، افزود: استان مرکزی امروز میزبان دکتر بهادری جهرمی بود که به همراه ایشان دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مردم، شرکت در جلسه شورای روابط عمومی ها، افتتاح دو پروژه در شهرستان خمین و دیدار با فعالان فرهنگی را داشتیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، فردا نیز دکتر زاهدی وفا به استان مرکزی می آید، بیان کرد: در روز های گذشته نیز سردار اشتری فرمانده کل فراجای کشور در استان حضور داشتند که حضور این دولت مردان آثار و برکات فراوانی را برای مجموعه استان داشته است.

 

استاندار استان مرکزی به برگزاری جلسه با فعالان فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: فعالان فرهنگی مساجد گروه های مختلفی از جمله ائمه جماعات، کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج مساجد، گروه های فرهنگی وجهادی، ائمه جماعت و هیئت های اندیشه ورز را در بر می گیرد.

 

مخلص الائمه با اشاره به فعالیت های هیئت های اندیشه ورز در استان مرکزی با حضور فعالان فرهنگی، گفت: در حال حاضر تعدادی از هیئت های اندیشه ورز از جمله روحانیون، هیئت های اندیشه ورز هویت و هیئت اندیشه ورز بانوان، فعال شده و اعضا مشخص شده و جلساتی نیز در این راستا تشکیل شده است و هیئت های اندیشه ورز حوزه توسعه عمرانی روستای، شهری،  آب و انرژی و محیط زیست نیز در حال تشکیل هستند که اعضا مشخص شده و پیش جلساتی نیز تشکیل شده است.

 

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه این جلسه بیشتر پیشینه و پایه فرهنگی دارد، بیان کرد: انتظار می رود این جلسه نتایج خوبی را در راستای پیشرفت کشور و استان در بخش های مختلف به ویژه بخش فرهنگی داشته باشد.

 

تاکید بر حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و دولتی در مساجد

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام «کوهی» نیز در سخنانش با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که مساجد را سنگر اسلامی می دانستند، گفت: بسیاری از بزرگان ما در همین مساجد رشد و پرورش یافته اند و ما نیز باید بدانیم که رشد جامعه در گره تمسک به مسجد و اهل بیت(ع) است

 

امام جمعه ساروق با تاکید بر اینکه حضور در مساجد تاثیر فراوان دارد و همین تاثیر است که انسان ها را در مسیر حق و حقیقت حرکت می دهد، بیان کرد: ما باید زمینه را برای حضور افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان در مساجد بیش از پیش فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد مساجد، حسینیه ها و تکایا، بیان کرد: مساجد ما از لحاظ کمیت چندین برابر و مجلل شده اند ولی نمازگزاری در آنها نمی بینیم بجز چند پیرمرد و پیرزن و مساجد ما خالی از جوانان و نوجوان پرشور و با نشاط است.

 

این مقام مسئول همچنین به حضور کمرنگ مسئولان دولتی در مساجد نیز اشاره کرد و گفت: این نیز از ضعف های ما است و مردم وقتی مسئولان را در کنار خود و در صف نماز نمی بینند ناامید می شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1209260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha