۲۵ پروژه گازرسانی در سنندج افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۲۵ پروژه گازرسانی در سنندج، به مناسبت گراميداشت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، به مناسبت هفته دولت مراسم افتتاحیه گازرسانی به تعداد 6 روستا و  12  واحد صنعتی و 2 پروژه مقاوم سازی تاسیسات و آغاز عملیات گازرسانی به 5 روستا از توابع شهرستان سنندج با حضور جمعی از مسئولان به صورت نمادین در روستای دره کوله برگزار شد.

 

 

احمد فعله‌گري مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان پنج‌شنبه سوم شهریورماه در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها که در مسجد روستای دره‌کوله به نمایندگی از 5 روستای دیگر برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، هدف اصلي و استراتژيك شرکت گاز استان کردستان را توسعه شبكه‌هاي گازرساني در سطح  شهرها و روستاهای استان برشمرد.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در هفته دولت ۱۸۱ طرح با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در مناطق صعب‌العبور روستایی کردستان افتتاح می‌شود که هدف از اجرای این طرح‌ها گازرسانی و پایداری فشار گاز در مناطق مختلف استان کردستان است.

 

 

وی با بيان اينكه عمليات اجراي اين پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید، گفت: هیچ پروژه‌ای به اتمام نمی‌رسد مگر اینکه سایر ادارات شهرستان با ما همکاری داشته باشند و از همکاری همه مسئولان در به ثمر رسیدن پروژه‌های گازرسانی تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

فعله‌گری اظهار کرد: به مناسبت گراميداشت هفته دولت 25 طرح گازرساني در سطح شهرستان سنندج افتتاح يا عمليات اجرايي آن شروع مي‌شود كه از اين تعداد 20 طرح به بهره‌برداري رسيده و عملیات اجرایی پنج طرح گازرسانی روستایی نیز  آغاز می‌شود.

 

 

وی یادآور شد: در شهرستان سنندج تعداد 200 روستاي داراي سكنه وجود دارد كه از اين تعداد گازرساني به 196 روستا كه جمعيتي بالاتر از 20 خانوار دارند امكان پذير بوده كه قبل از هفته دولت سال جاري تعداد 177 روستا از نعمت گاز طبيعي برخوردار و با گازدار شدن 6 روستاي ديگر تعداد روستاهاي بهره‌مند از گاز طبيعي در سطح شهرستان سنندج به 183 مورد افزايش مي‌يابد.

 

 

فعله‌گری از شروع عملیات گازرسانی به 5 روستا دیگر شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می‌شود 135 خانوار روستایی را تحت پوشش گاز طبیعی قرار دهد.

 

 

وي با اشاره به اينكه برای اتمام این پروژه حدود 27 هزار متر  شبکه گذاری و تعداد  166 انشعاب تاكنون نصب شده  و هزينه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهاي مسير بطور میانگین  برای هر انشعاب روستایی 450 ميليون ریال برای شرکت گاز استان هزینه در بر داشته است.

 

 

مديرعامل شركت گاز استان كردستان اظهارداشت: ضريب نفوذ در جمعيت شهري شهرستان سنندج 100 درصد بوده و ضريب نفوذ در جمعيت روستايي اين شهرستان ۹۶.۸ درصد بوده كه با گازدار شده اين 6 روستا به ۹۷.۵ درصد ارتقاء مي‌يابد.

 

 

وی با اشاره به اینکه هزينه این پروژه از منابع داخلی شرکت ملي گاز تامين شده است، گفت: امروز تعداد 6 روستای این شهرستان به نام‌های خواشت، اندرآب، دره کوله، سواریان، کانی‌شلانه و شینه شریف‌‌آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و اعتبار اجراي اين پروژه بيش از 380 ميليارد ریال بوده که فقط در بخش اجراء و تامین کالا ‌هزینه شده است.

 

 

حسن عسگری فرماندار شهرستان سنندج نیز در مورد افتتاح پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت اضافه کرد: امسال در هفته دولت ۱۳۵ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

وی افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گازرسانی، صنایع دستی، بهداشت و درمان و مسکن روستایی است.

 

 

فرماندار شهرستان سنندج تصريح كرد: هدف اصلي دولت سیزدهم گسترش خدمات رفاهي در روستاها و جلوگيري از مهاجرت است كه شركت گاز استان كردستان با توسعه شبكه‌هاي گازرساني در سطح استان و افزايش امكانات رفاهي در زمينه تامين انرژي به ماندگاري ساكنان روستاها و جلوگيري از حاشيه نشيني در شهرها كمك شاياني کرده است و اين اقدامات ارزنده جاي تقدير و تشكر ويژه دارد‌.

 

 

وی افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از بهترین ادارات دولتی است که در زمینه خدمت رسانی بسیار موفق عمل کرده است.

 

 

گفتنی است؛ با بهره‌برداری از روستاهای که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گازدار می‌شوند تعداد روستاهای گازدار استان کردستان ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی به بیش از 98 درصد می‌رسد.

کد خبر 1209271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha