روستای کوچری احیا می شود

شهبازی از تحویل ۲۸۰ هکتار زمین کشاورزی به مردم روستای کوچری پس از ۱۶ سال خبر داد و بر محفوظ بودن حقابه آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «امیر مسعود شهبازی» عصر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گلپايگان با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان و مجهز شدن تمام نانوایی‌های گلپایگان به کارتخوان های هوشمند، گفت: آموزش با هدف ارتقای کیفیت نان به صورت تخصصی توسط استادی از اصفهان صورت گرفته است و به صورت چهره به چهره نیز ، این آموزش ها انجام می شود.


رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه به همه نیاز عرضه و تقاضا در کالاهای اساسی مردم و حتی نیاز های ایام عزاداری و مواکب حسینی پاسخ گفته شده است، تبیین کرد: افتتاح نمایندگی تراکتورسازی ایران پس از ۲۰ سال در شهرستان گلپايگان، نیاز شهرستان به لوازم جانبی و خرید و سهمیه تراکتور را تسهیل کرد.

 

مردم کوچری به حقابه و زمین های جایگزین شان تحویل گرفتند
وی از تولید ۱۶ هزار و ۸۱۲ تن جو، ۲۱۹ تن کلزا و شش هزار و ۶۵۰ تن گندم در شهرستان گلپایگان و در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۲۸۰ هکتار زمین جایگزین کشاورزی به مردم کوچری پس از ۱۶ سال تحویل داده شد و هشت میلیارد ریال برای حقابه آنها در سال جاری، در نظر گرفته شده است و این حقابه، همان حقابه آنها پیش از احداث سد در روستای آنها است.

شهبازی از بازسازی قنوات در روستاهای پشتکوه، وانشان، صحرای عربستان، در و شورچه، مرغ، غرقن و هرستانه با هزینه میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیون تومان خبر داد و تشریح کرد: سیل دو بار در شهرستان گلپايگان در تابستان امسال جاری شد و شش میلیارد تومان به بخش کشاورزی در روستاهای پشتکوه، تیکن و گلشهر وارد کرد که برای پرداخت غرامت آن تلاش می شود.

 

یک چهارم اغتبارات سفررییس جمهور برای جهاد کشاورزی است
رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان از چهار برابری اعتبارات تملک داری این اداره در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات از سفر استاندار به شهرستان گلپایگان و سفر رئیس جمهور به استان اصفهان برای جهاد کشاورزی تصویب شده است که یک چهارم کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان گلپايگان از این سفر ها است که رقم بی سابقه ای در ۱۵ سال اخیر محسوب می شود.


وی به اجرای ۹ مورد حکم تخریب، در شش ماه گذشته برای حفظ اراضی فعال کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: کاداستر ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلپایگان صورت گرفته و قرار داد ۱۲ هزار هکتار دیگر ، دو هفته پیش انجام شد و این اداره ، هفته ای یک روز در اداره ثبت اسناد، برای ارائه خدمت مستقر است.


شهبازی تعداد قنات های فعال شهرستان گلپايگان را ۱۳ مورد بیان کرد و افزود: بزرگترین قنات شهرستان گلپایگان به وسعت هفت کیلومتر، قنات حسن آباد کلانتری است که هزینه لایروبی آن ۸۰۰ میلیون تومان برآورد می شود و هم اکنون با مشکل برخورد کرده است و منطقه کشاورزی تحت پوشش این قنات، با تانکر آب رسانی می شود.

چهار پروژه در هفته دولت افتتاح می شود
رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان از افزایش تولیدات باغی میوه های هسته دار از سه هزار تن به پنج هزار تن در سال های اخیر خبر داد و تشریح کرد: پروژه بزرگ گاوداری شش هزار راسی شیری با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۰ نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد و با این پروژه، روزانه ۵۰ تن شیر به تولیدات شهرستان گلپايگان افزوده می شود و با بهره برداری کامل از آن، تبدیل به بزرگترین گاوداری استان اصفهان می شود.


وی از افتتاح دو پروژه آبیاری کم فشار در روستاهای اسفرجان و اسلام آباد به مساحت های هفت هزار و شش هزار مترمربع با سرمایه گذاری شش و چهار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی و افتتاح یک گلخانه با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در هفته دولت خبر داد.

 

گفتنی است، روستای کوچری برای احداث دومین سد گلپایگان که با هدف آب رسانی به هشت شهرستان در سه استان کشور به زیر آب رفت و امروز پس از ۱۶ سال خبر از تحویل زمین های کشاورزی جایگزین و محفوط بودن حقابه مردم این روستا داده شد که در واقع خبر از احیای روستایی پس از ۱۶ سال را در شهرستان گلپایگان را می دهد.

کد خبر 1209296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha