ارائه مشاوره ژنتیک رایگان بهزیستی فارس به بیش از ۱۴ هزار نفر

هوشیار گفت: بهزیستی فارس در یک سال گذشته به ۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر، مشاوره ژنتیک رایگان ارائه کرده و ۶۰۰ آزمایش ژنتیک به انجام رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی فارس به معلولان در جمع خبرنگاران گفت: بهزیستی فارس به بیش از 140 هزار فرد دارای معلولیت خدمات ارائه می کند و ارائه این خدمات در دولت سیزدهم با کیفیت و جدیت بیشتری همراه بوده است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: پیشگیری از معلولیت‌، آسیب های اجتماعی و توانمندسازی محرومان اولویت ‌های بهزیستی فارس است و فعالیت های بهزیستی بر مبنای گسترش عدالت اجتماعی و یاری رساندن به محرومان قرار دارد.

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، فرزندان سه قلو به بالا از دهک‌ های یک تا هفت، بیماران اعصاب و روان مزمن، کودکان فاقد سرپرست و یا بد سرپرست، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و زنان سرپرست خانوار، حاشیه‌ نشینان و ... جامعه هدف بهزیستی هستند.

هوشیار تاکید کرد: پرداخت مستمری ماهیانه، شهریه دانشجویی و تجهیزات توانبخشی، خدمات مشاوره توانپزشکی، نگهداری شبانه روزی، تامین مسکن و توانمندسازی و ... از خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود به شمار می رود.

وی ادامه داد: بهزیستی فارس در یک سال گذشته به 14 هزار و 170 نفر،  مشاوره ژنتیک رایگان ارائه کرده و ۶۰۰ آزمایش ژنتیک به انجام رسانده است.

هوشیار اضافه کرد: غربالگری بینایی ۱۵۴ هزار و 500 کودک سه تا ۶ سال از ابتدای کار دولت سیزدهم به شناسایی ۹۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و درمان به موقع آنها در استان فارس منجر شده و 77 هزار و 500 نوزاد و پنج هزار کودک سه تا ۵ سال نیز مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته اند.

وی اعلام کرد: یک هزار و هفت واحد مسکن به مددجویان بهزیستی فارس واگذار شده و 2 هزار و 213 واحد نیز در دست احداث است و طی یک سال گذشته به 2 هزار و 72 نفر نیز کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن بلاعوض پرداخت شده است.

هوشیار ادامه داد: ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌ بهره و قرض الحسنه اشتغال زایی به جامعه هدف بهزیستی فارس در یک سال گذشته پرداخت شده و به بیش از چهار هزار و 730 مددجو کمک هزینه بیمه تامین اجتماعی تعلق گرفته است.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت رایگان از مشاوران  کادر مجرب خط ۱۴۸۰ بهزیستی فارس بهره‌ مند شده اند.

هوشیار گفت: اتباع بیگانه ۹۰ درصد کودکان خیابانی را تشکیل می دهند و ۱۳ دستگاه در جمع آوری و نگهداری آنها ایفای نقش دارند و در خصوص معتادان متجاهر نیز از آنجا که تنها یک مرکز ماده ۱۶ در شیراز برای نگهداری وجود دارد از مراکز ماده ۱۵ کمپ های درمان نیز در این حوزه استفاده می کنیم.

کد خبر 1209301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha