یک هزار نفر از استان اصفهان در آزمون کتبی حفظ قرآن شرکت کردند

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه یک هزار نفر از استان اصفهان در آزمون کتبی حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن شرکت کرده اند، گفت: به واجدین شرایط پس از کسب حد نصاب امتیاز لازم، مدرک تخصصی قرآنی اعطا می شود.

حجت الاسلام  «مهدی فوقی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، اظهار کرد: آزمون تخصصی حفظ قرآن به منظور ارائه مدرک معتبر به قرآن آموزان هر ساله برگزار می شود و علاقه مندان پس از ثبت نام در این عرصه رقابت می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: واجدین شرایط برای دریافت مدرک تخصصی باید در آزمون کتبی و شفاهی شرکت کرده و پس از کسب حد نساب امتیاز مدرک به آن اعطا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان باید ابتدا در آزمون کتبی قبول شده و سپس به مرحله شفاهی راه پیدا می کنند، تصریح کرد: آزمون در رشته های حفظ 10 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فوقی یادآور شد: بیش از هزار نفر از استان اصفهان متقاضی این آزمون بودند که در مرحله کتبی شرکت کرده و 390 نفر آنان حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده و به مرحله شفاهی راه یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از این مرحله افراد واجد شرایط و دارای حد نصاب نمره مدرک تخصصی حفظ را در رشته خود دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام فوقی خاطرنشان کرد: افراد در گروه ها و اقشار مختلف به دنبال حفظ قرآن هستند و تنها مخصوص قشر خاصی نبوده و بسیاری از شاغلین گروه صنفی آزاد و فنی و خدماتی در کار روزانه خود به این امر اهتمام دارند.

کد خبر 1209302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha