تاسیس پژوهشکده ای به محوریت مقاومت در دانشگاه شهید باهنر کرمان

امام جمعه کرمان در خطاب به وزیر علوم گفت: کرمان؛ شهر شهید سلیمانی و پایگاه مقاومت است لذا اگر دستور ایجاد یک پژوهشکده در رابطه با جهان اسلام به محوریت مقاومت به دانشگاه شهید باهنر بدهید برای آینده‌ وزارت و دانشگاه هم مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۴ شهریور) در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تهیه نقشه ای که منجر به درآمدزایی دانشگاه ها و کاهش وابستگی آنها به دولت شود تاکید کرد و افزود: گرچه در این باره، کار در علوم انسانی نسبت به علوم پایه سخت تر است.

 

 

 

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد:  ترفیع، تبدیل وضعیت و پردیس ها نیاز به بازنگری جدی دارد.

 

 

وی افزود: کرمان؛ شهر شهید سلیمانی و پایگاه مقاومت است لذا اگر دستور ایجاد یک پژوهشکده در رابطه با جهان اسلام به محوریت مقاومت به دانشگاه شهید باهنر بدهید برای آینده‌ وزارت و دانشگاه هم مهم است.

 

 

 

امام جمعه ارتباط صنعت و دانشگاه را هم مورد توجه قرار داد و افزود: هم استان ها و هم وزارت خانه باید در این امر به صورت جدی ورود کنند و هم مسئولین استان از جمله استاندار و نمایندگان مجلس زیرا این مسئله مهم است.

 

 

 


محمد زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم جایگاه کرمان به دلیل وجود شهید سلیمانی که دنیای استکبار را به چالش کشید؛ مهم خواند و با اشاره به ۱۰۰ مرکز آموزشی در استان گفت: کرمان مهد صنعت هم هست و ارتباط دانشگاه با صنعت در استان کرمان می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

 

 

 

وی بر رفع دغدغه مسکن اساتید تازه استخدام هم تاکید و بیان کرد: مسئولین اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهند تا دانشگاه برای نسل های آینده حفظ شود.

 

 


در این نشست در رابطه با واگذاری زمین برای  پارک علم و فناوری هم تبادل نظر شد.

 

 


بر اساس این گزارش؛ کلنگ سالن آمفی تئاتر دانشگاه شهید باهنر هم در زمینی  به  مساحت  چهار هزار  متر  مربع مربع به زمین زده شد.

 


 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از محصولات  دانش بنیان پژوهشکده تولیدات گیاهی، پروژه نیمه تمام ساختمان نهادی رهبری دانشگاه و طرح توسعه کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان بازدید کرد و قول مساعدت برای تامین بودجه این پروژه ها را داد.

کد خبر 1209321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha