بازسازی در حکمرانی فرهنگی صورت بگیرد/تحقق سازماندهی و مدیریت بودجه های فرهنگی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به کرمانشاه، با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ، گفت: هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی‌شود مگر اینکه مطابق با الگوی مصوب ساماندهی و مدیریت بودجه های فرهنگی در دولت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر «مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(جمعه ۴ شهریور) در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه باید بازسازی در حکمرانی فرهنگی صورت بگیرد، اظهار کرد: مطالبه حضرت آقا در اولین دیداری که ۶ شهریور با ایشان داشتم این بود که بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی صورت بگیرد.

 

 وی ابراز کرد: در همین یک ساله گذشته الحمدلله اتفاق افتاده است هم تثبیت حوزه فرهنگ به لحاظ ساختاری امروز ما متناظر با ستاد هماهنگی فرهنگی دولت که به ریاست آقای رئیس جمهور است بسیاری از گره های باز نشده فرهنگی در چهار دهه گذشته، همین یک سال باز شده است.

 

اسماعیلی، عنوان کرد: امروز هیچ طرحی در هیئت دولت مطرح نمی شود مگر مگر اینکه در این کارگروه بررسی و مصوب شود.

 

وی از ابلاغ آیین نامه حوزه فرهنگ به عنوان گامی بزرگی یاد کرد و گفت: ساماندهی مدیریت بودجه‌های فرهنگی خارج از دستگاه‌های فرهنگی یکی بود اکثر دستگاه دولتی و شرکت‌های دولتی هزینه‌های زیادی را خارج از ضابطه در این حوزه انجام می دادند که این مورد نیز ضابطه مند شده است.

 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه‌ داد: کارگروهی برای ساماندهی و مدیریت بودجه های فرهنگی تشکیل شده است. هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی‌شود مگر اینکه مطابق با الگوی مصوب در دولت باشد.

 

وی بحث محرومیت زدایی از حوزه مناطق محروم را یکی دیگر از دستورکارهای دولت برشمرد و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ تشکیل شده است در همین راستا در بیش از ۷۰ شهرستان نزدیک به ۴۰ هزار هنرجو آموزش دیده اند.

 

اسماعیلی اعلام کرد: در حوزه پروژه های عمرانی نیز ۱۰۰ میلیارد اعتبار تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی را در سفرهای استانی از دولت گرفته ایم که بسیاری از آنها در همین هفته دولت در حال افتتاح است.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی داشتیم که ۲۰ سال آغاز شده و در طی این مدت ۸۰ میلیارد تخصیص اعتبار داشته است اما در طی یک سال گذشته، همین میزان اختصاص اعتبار را داشته اند. 

 

در این ۲۰ ماه پروژه های فرهنگی متعددی در ارومیه، ساری، کرمان، یزد و اراک به افتتاح رسیده است.

 

وی از اضافه شدن بیش از ۳۰ تا ۴۰ سالن تخصصی موسیقی و تئاتر به مجتمع های فرهنگی خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۰۰ سینما در حال ساخت داربم که در همین یکسال سرعت گرفته و بیش از ۱۰۰ سینما در هفته دولت به افتتاح می رسد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز خرسندی کرد:با یک سرعت بسیار بالایی عقب ماندگی های سال های گذشته دارد در حوزه فرهنگ مرتفع می شود.

 

 

کد خبر 1209333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha