قیمت گذاری دستوری آفت اقتصاد ایران و فشار بر بخش خصوصی است

علیزاده گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچیک از تئوری های اقتصادی و در جهان وجود ندارد و آفتی برای اقتصاد ایران شده است و مساوی با فشار بر بخش خصوصی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن علیزاده»، شب گذشته (پنج شنبه 3 شهریور) در نشست فعالان اقتصادی و شورای گفتگوی استان فارس که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: دولت برای انجام اصلاحات اقتصادی در تلاش است که با تغییر ساختار پرداخت یارانه ها آغاز شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل فرآیند صدور مجوزها در هیئت مقررات زدایی که در وزارت اقتصاد تشکیل از اقدامات خوب دولت سیزدهم به شمار می رود.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورت های مالی شرکت ها و تسهیلات گیرندگان کلان کشوری شاهد ایجاد شفافیت هایی هستیم و این شفافیت در مورد تمام بانک ها و ارقام تسهیلات باید به انجام برسد.

وی با اشاره به قیمت گذاری دستوری بیان کرد: قیمت گذاری دستوری در هیچیک از تئوری های اقتصادی و در جهان وجود ندارد و آفتی برای اقتصاد ایران شده است.

علیزاده ادامه داد: قیمت گذاری دستوری با اصل شفافیت و رقابت به عنوان اساس پیشرفت اقتصاد در تقابل بوده و مساوی با فشار بر بخش خصوصی کشور است.

وی تاکید کرد: اعمال قیمت گذاری دستوری در خصوص لبنیات موجب کاهش شدید سرانه مصرف محصولات لبنی در کشور شده اما سرانه مصرف نوشابه های گازدار در کشور افزایش یافته است.

علیزاده ادامه داد: باید به قیمت گذاری دستوری قبل از زمین گیر شدن بخش تولید پایان داد  زیرا زمین گیر شدن تولید، موجب می شود تا نقدینگی به سمت بازارهای موازی که سوداگری و دلالی در آن حرف اول را می زند، هدایت شود و نقدینگی به جای تزریق در واحدهای مولد در بخش احتکار خود را نشان می دهد و نتایجی مانند رشد 15 درصدی مسکن در سه ماه گذشته را در پی دارد.

وی با اشاره به نرخ گذاری قیمت انرژی نیز گفت: تعیین قیمت انرژی در کشور باید معقول و کاربردی باشد و در این حوزه از فعالان و افراد متخصص برای ارائه دیدگاه های خود دعوت شود.

کد خبر 1209337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha