عملکرد یکساله دولت در عدالت محوری قابل تحسین است/ باید با اطلاع رسانی دقیق به مردم مانع خدشه دار کردن خدمات شد

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه همه تلاش دشمن در فضای مجازی این است جبهه حق را در حوزه های مختلف با شبهه افکنی دچار چالش کند؛ بر اطلاع رسانی دقیق خدمات دولت به مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی  در خطبه های نمازجمعه(۴ شهریور) در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته بهترین حکومت را حاکمیت معصوم و بدترین حکومت را موروثی و سلطنتی عنوان کرد.

 

 

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در جامعه اسلامی طولی نکشید که با وجود مرارت های پیامبر و مسلمین برای حاکمیت نبوت و رسالت و امامت، اما حکومت جای خود را به حکومت های موروثی و سلطنتی و آن هم طایفه بنی امیه با آن همه جنایات داد.

 

 

 

وی یکی از علت های این امر را وقوع فتنه های بنی امیه دانست که حضرت علی علیه السلام آن را پیش بینی کرده بود که جامعه اسلامی دچار فتنه های بنی امیه می شود.

 

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: بنی امیه آنقدر فتنه های رنگارنگ طراحی کردند که نشانه ها و مظاهر هدایت و حق را از بین بردند و مخدوش کردند و اجازه نمی دادند جبهه حق و جریانی که پیامبر ۲۳ سال برای آن زحمت کشید در جامعه بروز و ظهور جدی داشته باشد.

 

 

 

وی تصریح کرد: یکی از فتنه ها، بحران سازی بود که بحران ها یکی پس از دیگری جامعه را در می نوردید و هر روز آشوب ها طراحی می کردند و نظم عمومی جامعه را بهم می زدند و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف توسط معاویه و طرفداران او اتفاق می افتاد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با استناد به فرمایشات امام علی علیه السلام، هوی پرستی یکی از ریشه های عمده و اساسی فتنه ها بود؛ افزود: برخی برای هوی های خود خیلی شعارها می دهند.

 

 

 

وی " نفاق" را یکی از فتنه های بنی امیه دانست که به‌ شدت دامن جامعه اسلامی را گرفت و در همین باره اظهار کرد: چهره سازی برخی چهره های منفی و تخریب چهره های مثبت به گونه ای که مردم را مردد کنند یکی از کارهای آنان بود و تلاش کردند یاران واقعی امام علی و جبهه حق را با عناوین مختلف و تبلیغات وسیع تخریب کنند و اینگونه راه برای عملیاتی شدن فتنه ها باز شد.

 


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز هم همه تلاش دشمن در فضای مجازی این است جبهه حق را در حوزه های مختلف با شبهه افکنی دچار چالش کند.

 



 

وی تصریح کرد؛ همه تلاش جبهه نفاق خالی کردن دور رهبری حق است تا اطراف او را خالی کنند و آنها همه تلاش شان این بود خود را عزیز و عزتمند و مومنین و پیروان واقعی امامت را در جامعه تحقیر کرده و ذلیل جلوه دهند و در این راستا از ثروت و موقعیت و امکانات همه ی استفاده را کردند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان خطبه اول یادآور شد: وقتی فتنه نفاق در جامعه ریشه دوانید کربلا بوجود می آید.
 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه رحلت آیت الله ناصری استاد برجسته اخلاق را که سالها به حوزه های علمیه خدمت کرد را تسلیت گفت.

 

 

 

امام جمعه کرمان سپس ادامه داد: یکسال از خروج آمریکا از افغانستان گذشته و در این خروج خفت بار مطالب فراوانی برای تحلیل گران دنیا روشن و واضح شد که با اشغال نظامی نمی توان به اهداف از پیش تعیین شده رسید و نشان داد هر لحظه آمریکایی ها پشت دیگران را خالی می کنند و این عبرت بزرگی برای حاکمان بود.

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: هم سرعت و هم حجم روند پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی بیشتر بود.

 

 

 

امام جمعه کرمان همچنین هفته دولت را تبریک گفت و افزود: یکی از مطالبات از دولت، عدالت محوری در عرصه های مختلف است که دولت باید بستری فراهم کند که عدالت در حوزه های مختلف برای مردم محسوس و ملموس باشد که حرکت دولت در این یکساله در این خصوص قابل تقدیر و تحسین است‌.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت است؛ تأکید کرد: برای مبارزه با فساد باید گلوگاه های فساد را بست و در دستگاه های اجرایی نباید اجازه بوجود آمدن بستر فساد را داد و رئیس جمهوری در خط مقدم این مبارزه قرار دارد و دستگاه قضایی در مرتبه بعدی است ضمن آنکه دستگاه های نظارتی باید نظارت دقیق داشته باشند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی مردمی بودن دولت را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: مردمی بودن یعنی از مردم بودن، با مردم بودن و برای مردم بودن لذا مسئولین در همه رده ها توجه به مردمی بودن داشته باشند و مردمی بودن را به طور جدی جلو ببرند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه دولت همچنین باید به دشمنی های دشمنان توجه کند زیرا دشمن سعی می کند اطلاعات و آمار غلط و تحلیل های جهت دار به مردم بدهد؛ تصریح کرد: دولت باید حتماً در کنار خدماتی که انجام می دهد با اطلاع رسانی دقیق به مردم از خدشه دار کردن خدمات توسط دشمن جلوگیری کند.

 


 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان به ورود کاروان اسرای کربلا به شام اشاره و مطالبی در این باره بیان کرد.

کد خبر 1209389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha