رویکرد دولت سیزدهم کار جهادی حضور میدانی در میان مردم است

حسنی گفت: رویکرد مدیریت ارشد استان و همه مسئولان استانی به تبعیت از دولت سیزدهم کارجهادی، نگاه عدالت محوری و حضور میدانی در میان مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمد سبحان حسنی» در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با تبریک هفته دولت به کارکنان و خدمتگذاران مردم و تبریک روز کارمند، اظهار کرد: جا دارد که از دولتمردان شهید شهیدان رجایی و باهنر یادی کنیم و جایگاه و منزلت این عزیزان را گرامی بداریم و یادی کنیم از دانشمند فقید و فرزند برومند دهلران دکتر عادل آذر که در این ایام جای خالی ایشان را مردم دهلران بیش از دیگران احساس می کنند.


وی  با اشاره به اینکه علی رغم ترورهای دشمنان در آن سال ها نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار مسیر خود را ادامه داد، گفت: امروز در موقعیتی قرار داریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد و نه فقط در سطح منطقه بلکه در سطح بین المللی جمهوری اسلامی از اقتدار لازم برخوردار است و این ناشی از درایت و هدایت این انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب است و حضور آحاد مردم در صحنه های مختلف در حمایت از نظام هستند.


معاون سیاسی استاندار ایلام افزود:اگر چه مردم دچار فشارهای دشمنان شدند اما حاصل این مقاومت عزت نظام است و شاخصه های اقتدار را در نظام جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.


حسنی تاکید کرد: امروز کشور ما در حوزه ی ساخت و صدور تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر حتی ابرقدرت ها نقش دارد و این وضعیت ناشی از اقتدار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی است که علی رغم همه ی پیشرفت های نظام در بخش های مختلف دشمن با تبلیغات مصموم و در اختیار داشتن رسانه های پرقدرت فضای یأس و نا امیدی را ترویج دهد.


معاون سیاس استاندار گفت: در شرایط فعلی تبیین دستاوردهای نظام و خصوصا برای نسل جوان به عنوان یک تکلیف است که به دستاوردهای نظام و دولت بپردازیم خصوصا در این ایام که به نام هفته دولت است.


وی گفت: دولت دکتر  رئیسی به تأسی از دولت شهید رجایی امروز سکان دار دولت با همان منش و گفتمان به دنبال خدمت به مردم است و همه ی مدیران و کارگزاران در بدنه دولت نیز با همین رویکرد انجام وظیفه می کنند.


حسنی به تأکید دکتر رئیسی بر مردمی بودن و حضور مستمر با مردم و ارتباط بی واسطه با مردم اشاره و گفت: دولت سیزدهم  در یک سال گذشته به مناطق مختلف و تمام استان ها سفر داشتنتد  و در آینده نزدیک دور دوم سفرهای رئیس جهمور آغاز خواهد شد و مشکلات و مسائلی که در دور اول مطرح شد به دنبال رفع آنها و پیگیری اجرای مصوبات هستند.


وی به روحیه جهادی استاندار و مدیران استانی در دولت سیزدهم اشاره و گفت:فرماندارویژه دهلران با روحیه جهادی و مردمی که دارند پیگیری مساتیل و مشکلات مردم هستند و این قابل تقدیر است.


حسنی تصریح کرد: در این چند ماهی که در خدمت مردم بزرگوار استان هستیم ، در کنار استاندار محترم ایشان نگاه جامع و عدالت محور به همه ی شهرستان ها دارند و مأموریت هایی را برای فرمانداران ابلاغ کردند.


وی افزود:در شهرستان دهلران پس از روی کار آمد دولت شاهد فعالیت های خوبی در حوزه ی پتروشیمی دهلران  و راه ها هستیم و در سال جاری در شهرستان دهلران بیش از 800 مورد اشتغال در شرکت ها داشته ایم و این نوید بخش روزهای خوبی در حوزه اشتغال شهرستان است.


معاون استاندار ایلام بیان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن در دهلران با پیگیری های استاندار مقرر شد که در شهرهایی که زمین به اندازه ی کافی وجود دارد زمین برای ساخت و ساز در قالب طرح ملی مسکن بصورت ویلایی در اختیار قرار گیرد و وزیرراه وشهرسازی  هم موافقت خود را اعلام کرد و دستور آقای وزیر نیز ابلاغ شده که تا امروز بشز 4 هزار نفر ثبت نام کرده اند.


حسنی یکی دیگر از مطاببات مردم  دهلران را بحث هدایت چشم های آبگرم ذکر کرد و افزود:این مهم در سفر شهرستانی استاندار مورد توجه قرار گرفت و از مصوبات بود ولی بدلیل عدم تخصیص اعتبارات معطل مانده  و با تخصیص اعتبارات تسریع می شود.


وی  بازگشایی مرز چیلات را از دیگر مطالبات برشمردو گفت: با مجموعه پیگیری های استاندار هنوز طرف مقابل یعنی  مقامات و مسئولان استان میسان عراق بنا به دلایلی پای کار نیامده ولی رایزنی ها ادامه دارد و مسئولان به فکر مرز چیلات هستند وما پروژه های زیرساختی چیلات را متوقف نخواهیم کرد و حتما این پروژه ها باید ادامه داشته باشد وبحث آب و برق و فیبر نوری تا منطقه چیلات کشیده شده و آماده بهره برداری است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: طرح جامع چیلات هم طراحی و آماده شده است که هم بحث بازارچه و گمرک جانمایی شده است و طراحی نمایشگاه و یک منطقه گردشگری در مسیر چیلات در طرح جامع دیده شده است.


 حسنی یادآور شد: آزاد راه پل زال چیلات از دیگر اقدامات است که در دستور کار قرار دارد و مجموع پیگیری ها نشان از عزم مسئولان برای گشایش مرز چیلات دارد.


وی گفت:در اربعین نیز دهلران مسیر دوم تردد زوار به مرز مهران است و بخش قابل توجهی هم از این مسیر تردد خواهد کرد فلذا حضور همه ی دوستان د راین امر مهم تأثیرگذار است و تمهیداتی لازم در این خصوص اندیشیده شده است وتمام ادارات کل به عنوان معین شهرستان های مسیر تردد زائران هستند  و قطعا در بحث توسعه زیرساخت های استان  و کارهای اساسی که از قبل کنگره ی اربعین می بایست در مسیرهای اربعین برگزار شود شهرستان دهلران و دیگران هم بهره مند خواهد شد .

کد خبر 1209417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha