۳۱ کیلومتر راه روستایی در سال جاری آسفالت شده است

افشارچی با اشاره به آسفالت ۳۱ کیلومتر راه روستایی طی سال جاری، گفت: معابر ۱۳۰ روستا در پنج ماه گذشته آسفالت‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز  در دیدار مردمی و نشست با دهیاران استان زنجان در روستای بناب در حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت، با بیان اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به طرح‌های هادی، گفت: باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی باید نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند.

 


محسن افشارچی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تکلیفی تبصره ۱۶ داریم که بانک‌ها پرداخت خواهند کرد، افزود: این پرداخت ها مستقیما در حوزه اشتغال مصرف خواهد شد که هم برش دستگاهی مشخص شده و هم برای اولین بار برش شهرستانی رقم خواهد خورد همچنین فرمانداران نیز میدانند برای چه مقدار از تسهیلات باید وقت و انرژی بگذارند.

 


افشارچی با اشاره به آسفالت ۳۱ کیلومتر راه روستایی طی سال جاری، گفت: بسیاری از پروژه آسفالت راه های روستای در حال پیمان‌سپاری هستند و در حوزه معابر روستایی حرکت بزرگی انجام شده و معابر ۱۳۰ روستا در پنج ماه گذشته آسفالت‌ریزی شده است.

 


استاندار زنجان گفت: در پنج ماه اول سال بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاری ها اختصاص داده شده که در نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده و عدد بزرگ و قابل توجهی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روستایی را حل کند.

 


افشارچی با بیان اینکه در سال جاری در بازگشت مالیات از محل ارزش افزوده که مسئله مهمی است، افزود: تا جایی که قانون مشخص کرده است، هزار میلیارد تومان در پنج ماهه اول سال پرداخت شده است که برابر با ۶۵۰ میلیارد تومان در کل سال ۱۴۰۰ است که اتفاق بسیار خوبی در این زمینه رقم خورده است.

 


وی ادامه داد: علت این میزان افزایش درآمد افزایش آورده مالیات از محل انتقال برخی از شرکت های بزرگ که در استان مشغول هستند و قبلا مالیات آنها در تهران محاسبه می‌شد و مالیات دریافت شده از صنایع با مالیات از مردم اصناف گرفته می‌شود قابل مقایسه نیست و مردم بدانند که منفعت صنایع به استان می رسد.

 


استاندار زنجان با بیان اینکه روز اول هفته دولت اختصاص به عمران روستایی داشت افزود: در روز دوم با یک حرکت نمادین و تحویل هشت دستگاه تراکتور و چندین دستگاه نیسان که از محل اعتبارات دهیاری تامین شده عمران روستایی را به صورت نمادین تمام می کنیم اما در روزهای آینده شاهد اتفاقات دیگری در این زمینه خواهیم بود.

 


افشارچی با شاره به اینکه امسال هفته دولت را موضوعی، بر مبنای پازل حرکتی بزرگ که برای استان در نظر گرفتیم تقسیم‌بندی کرده‌ایم، گفت: در سال جاری کارهای انجام شده از جمله در اصلاح شبکه توزیع برق، حوزه آبرسانی طبقه بندی شده است و در روستاهایی که مشکل آب دارند تلاش می کنیم هرچند در استحصال آب مشکلاتی داریم اما امیدواریم با همکاری وزارت نیرو بسیاری از مشکلات حل شود.

 


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: قرارگاه جهادی برای اولین بار و تنها در استان زنجان تشکیل شده است و هر هفته با حضور دهیاران اقداماتی در راستای حل مسائل روستایی اجرا و یا برنامه‌ریزی می‌شود.

 


وجیه الله بیگدلی افزود: ۱۶۵ پروژه همزمان با هفته دولت در مناطق روستایی استان افتتاح می‌شوند و در این ایام ۱۶۴ پروژه نیر کلنگ‌زنی خواهد شد.

 


این مسئول با بیان اینکه در ۵ ماه اخیر بازدید میدانی از ۴۰۰ روستا و شهرستان‌های استان صورت گرفته است، ادامه داد: اعتبارات ویژه بر اساس شاخص جمعیت و محرومیت روستاها تخصیص یافته است چرا که محرومیت‌زدایی از اهداف مهمی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

 


وی ادامه داد: قرارگاه جهادی برای اولین بار و تنها در استان زنجان تشکیل شده است و هر هفته با حضور دهیاران، اقداماتی در راستای حل مسائل روستاها اجرا و یا برنامه‌ریزی می‌شود. یکی از اقدامات مهم این قرارگاه اصلاح ۱۰ هزار متر شبکه آب روستایی است.

کد خبر 1209425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha