بهره گیری از ظرفیت مردم در امور/ پیشرفت کشور در گرو حضور و مشارکت مرد است

زاهدی وفا گفت: پیشرفت و موفقیت دولت در گرو به حضور، مشارکت و پشتیبانی مردم است و مردم باید دولت را از خود بدانند چرا که دولتی از جنس مردم، برای مردم و در ارتباط با مردم سر کار آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد هادی زاهدی وفا» امروز جمعه (4 شهریور) در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار هفته دولت امری ضروری است و دولتمران با تاسی از شهیدان رجایی و باهنر گام در مسیر توسعه و آبادانی ایران اسلامی در بخش های مختلف گذاشته اند.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان مرکزی استانی عالم پرور است و مهد پرورش مفاخر و بزرگان بسیاری بوده و هست، افزود: این استان به دلیل وجود مفاخر و بزرگان از جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

 

وی پیشرفت استان در همه عرصه های مختلف را ضروری دانست و ادامه داد: مدیریت جهادی استان در طول یک سال گذشته با وجود همه مشکلات و کاستی ها، توانسته فرصتی برای پیشرفت استان رقم بزند.

 

این مقام مسئول ارتباط با مردم را یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم، دانست و بیان کرد: دولت در طول یک سال اخیر دولت با حضور در ۳۱ استان کشور و دیدار چهره به چهره با مردم به بسیاری از مشکلات رسیدگی کرده است و در هفته دولت نیز همه ارکان دولت در ۳۱ استان حاضر هستند تا از مشکلات و درخواست ها و انتظارات مردم مطلع شوند.

 

زاهدی وفا با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی و کشاورزی است، ادامه داد: این استان صنایع بزرگی دارد و در حوزه کشاورزی نیز جایگاه ویژه ای دارد که باید با کمک نیروی انسانی نخبه و همراهی مدیریت جهادی در این دو بخش شاهد پیشرفت اساسی باشیم.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه امور واگذار شده به دولت، رویکرد مردمی مورد تاکید است، گفت: این مهم به منظور بهره گیری از ظرفیت مردم در پیشرفت کشور است چرا که تاریخ نشان می دهد که هر جا مدرم حضور و مشارکت داشتند موفقیت بیشتری حاصل شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به مسایل و مشکلات پیش روی دولت، افزود: دولت در شرایطی به عرصه مدیریت و امور اجرایی کشور وارد شد که به تعبیر مقام معظم رهبری، در شرایط سختی قرار داشت و در آن زمان نگران تامین کالاهای اساسی بودیم.

 

وی با بیان اینکه هشت میلیارد تومانی که در بودجه ۱۴۰۰ قرار داده شده بود، در نیمه نخست سال هزینه شده بود،گفت: در آن زمان با شرایط سخت کرونایی روبرو و نیازمند واکسیناسیون بودیم، در انسداد مذاکراتی در حوزه سیاست خارجی قرار داشتیم و در پایان شهریورماه با تورم ۵۸ درصدی، ناترازی بودجه، منابع بانک ها، صندوق های بازنشستگی کشور و کمبود ارائه خدمت در زیرساخت‌های آب، گاز و برق و ... روبرو بودیم.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با همه این شرایط دولت گام های اساسی در بخش های مختلف برداشته است، ادامه داد: در حوزه واکسناسیون و غلبه بر کرونا موفق عمل کرد و با توجه به زیرساخت واکسیناسیون مطلوب، موج های کرونا را تحت کنترل داشتیم.

 

وی گفت: پیشرفت و موفقیت دولت منوط به حضور، مشارکت و پشتیبانی مردم است و مردم باید دولت را از خود بدانند چرا که دولتی از جنس مردم، برای مردم و در ارتباط با مردم سر کار آمده است و تمام تلاشش برای رفع مشکلات کشور و حل مشکلات مردم است.

کد خبر 1209426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha