شخصیت ها، علما، اساتید حوزه علمیه در پی درگذشت آیت الله ناصری پیام های تسلیت صادر کردند

آیت الله ناصری پس از طی دوران بیماری و بستری در بیمارستان دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت. شخصیت ها، علما، اساتید حوزه علمیه در پی درگذشت آیت الله ناصری پیام های جداگانه تسلیت صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ آیت الله ناصری پس از طی دوران بیماری و بستری در بیمارستان دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت. گفتنی است آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، استاد اخلاق حوزه علمیه چندی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان امین بستری بوده است.

علما، اساتید و مسئولان در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله ناصری از علمای اخلاق و اساتید حوزه علمیه اصفهان را تسلیت گفتند.

متن پیام های تسلیت در پی رحلت آیت الله ناصری بدین شرح است:

 

رییس جمهور: آیت الله ناصری آثار ماندگاری از خود برجای گذاشت

رییس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله ناصری را تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان در کنار تلاش‌های علمی فراوان، تربیت شاگردان فرهیخته و اخلاق‌مدار، در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه از جمله ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی نیز مشارکت جدی داشت و آثار ماندگاری از خود برجا گذاشت.

 

 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه های علمیه موجب تالم و تاثر خاطر شد.

این روحانی پارسا و شیفته و دلباخته‌ی امام زمان(عج)، با حضور فعال و موثر در حوزه‌های علمیه و چندین مرکز دینی و فرهنگی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در مسیر ترویج معارف اسلامی و بخصوص تبیین ارزش‌های والای فرهنگ انتظار ولی‌عصر(عج) سپری کرد.

نقش ایشان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و رهبری معظم انقلاب در تمام مقاطع حساس کشور نیز تحسین برانگیز است و نقطه‌ی امید دلدادگان به نظام و انقلاب در گروه‌های مختلف مردم بویژه در استان انقلابی و شهید پرور اصفهان به حساب می‌آمد.

ایشان در کنار تلاش‌های علمی فراوان، تربیت شاگردان فرهیخته و اخلاق‌مدار، در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه از جمله ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی نیز مشارکت جدی داشت و آثار ماندگاری از خود برجا گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به حوزه‌های علمیه، مردم ولایتمدار استان شهیدپرور اصفهان، شاگردان، علاقمندان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان، رحمت واسعه و همنشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت دارم.

 

 

رئیس قوه‌قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بدین شرح است:

خبر رحلت عالم ربانی آیت‌الله ناصری موجب اندوه و تأسف فراوان شد. عمر پر برکت این روحانی پرهیزکار و پاک‌نهاد و این معلّم اخلاق، سرشار و مشحون از مجاهدت در تربیت نفوس مؤمن و معرفت‌جو بود. بی‌تردید فقدان این شخصیت برجسته برای تلامیذ و مستفیدان محضر پرفیض او ثلمه‌ای بزرگ است.

اینجانب تسلیت صمیمانه‌‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان خصوصاً علما و طلاب و مردم اصفهان معروض داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات مسألت می‌نمایم.

 

 

مدیر حوزه‌های علمیه: آیت‌الله ناصری همواره در کنار مردم بودند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور پیامی ارتحال آیت الله ناصری از علمای اصفهان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی اعلی الله مقامه مایه مزید اندوه و تألم حوزه های علمیه است، آن عالم عالیقدر تحصیلات حوزوی خود را نزد بزرگان و مفاخر حوزه کهن نجف اشرف گذراند و مدارج والای سلوک معنوی و اخلاقی را همانجا آموخت و طی کرد.

سپس با مهاجرت ارزشمند خود به اصفهان حوزه علمیه اصفهان را رونق بخشید و طلاب و دانشجویان و جوانان و مردم شریف اصفهان از آن وجود شریف بهره ها بردند و شیوه های اصلاح و تزکیه نفس و بویژه راه شناخت اولیای الهی و آشنایی و موانست با حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را از ایشان آموختند، ایشان همچنان در خدمات اجتماعی و فرهنگی کوشا و در کنار مردم بودند و آثار نیک و بزرگی از ایشان ماندگار ماند و حوزه بزرگ قم نیز از برکات ایشان بهره مند بود.

ارتحال آن فقید سعید را به حضرت ولی عصر(عج) و رهبری معظم و مراجع عظام شاگردان و علاقمندان ایشان وحوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه و علما و اساتید و بزرگان ومردم شریف اصفهان و نیز به بازماندگان ارجمند و آقازادگان مکرم تسلیت و تعزیت گفته، رفعت مقام و حشر با اولیای الهی و صدیقین را برای آن استاد اخلاق و معرفت و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند ودود و رحیم خواستارم.

 

 

پیام تسلیت آیت الله رشاد بمناسبت ارتحال آیت الله ناصری اصفهاني:

خطابات از دل برخاسته‌ی او، کام‌های تشنه‌ی جویندگان معرفت و معنویت را، سیراب می‌ساخت

در این پیام تصریح شده است که: خطابات زلال از دل برخاسته‌ی این مدرس مبرز حوزه، کام‌های تشنه‌ی جویندگان معرفت و معنویت، بویژه جوانان را، در سراسر کشور سیراب می‌ساخت. فقدان این عالم الاهي مایه‌ی خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان است.

متن این پیام آیت الله رشاد بشرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون.

رحلت عالم مجاهد، سالک متواضع، استاد برجسته اخلاق، حضرت آیت الله ناصری اصفهاني دولت آبادي (قدّس الله نفسه الزکيه) مایه‌ی تاسف و تاثر شدید شد.

او از پیشتازان نهضت امام خمیني (قدّه) و پشتوانه‌های معنوي نظام اسلامی و همراهان راسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی بشمار می‌رفت، و محضر برکت‌آثارش منشا خدمات علمی ماندگاری در حوزه علمیه فخیم و فاخر اصفهان بود، و وجود ذی‌جودش طی سنوات متمادي ملجأ مستمندان در آن خطه خطیر قلمداد می شد. خطابات زلال از دل برخاسته‌ی این مدرس مبرز حوزه، کام‌های تشنه‌ی جویندگان معرفت و معنویت، بویژه جوانان را، در سراسر کشور سیراب می‌ساخت. فقدان این عالم الاهي مایه‌ی خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان است.

این­جانب از سوی خود و ارکان حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، این حادثه‌ی مولمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) و دیگر مراجع عظام، خاصه مرجع مجاهد و زعیم حکیم حوزه علمیه‌ی اصفهان حضرت آیت الله مظاهری، و نیز تلامذه و ارادتمندان و بیت مکرم آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم، و برای بازماندگان سوگوار، صبر و اجر مسئلت دارم. حشره الله مع سید الشهداء و الأحرار و اصحابه الأبرار و اسکنه فسیح جنانه.

 

 

 

پیام تسلیت دکتر عاملی در پی درگذشت مرحوم آیت الله ناصری دولت آبادی

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی درگذشت عالم جلیل القدر، حضرت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
 
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
خبر ارتحال عالم جلیل القدر، مجتهد، استاد اخلاق و عاشق و شیفته امام زمان(عج) حضرت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی موجب تاسف و تاثر خاطر شد.
مرحوم آیت‌الله ناصری دولت آبادی سالیانی دراز در حوزه علمیه اصفهان مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآن اقامه نمود و به تربیت نفوس مستعد همت گماشت. این استاد مبرز اخلاق علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی، در هدایت و راهنمایی مردم، طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت که ثمرات آن برای مردم شریف اصفهان مشهود و ملموس می‌باشد.
اینجانب فقدان این عالم بزرگ را محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مراجع عظام و علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اصفهان و همه علاقمندان ایشان تسلیت عرض کرده و رضوان و غفران الهی برای ایشان از خداوند متعال خواستارم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت آیت‌الله ناصری

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی ناصری، مجتهد و استاد اخلاق پیامی صادر کرد. در پیام تسلیت آقای اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: العلماء مصابیح الارض، و خلفاء الانبیاء، و ورثنی و ورثه الانبیاء.

فقدان عالم و مجتهد جلیل القدر، استاد اخلاق و خطیب خوش سخن، آیت الله محمدعلی ناصری رضوان الله تعالی علیه موجب تاثر و تألم شدید گردید.

این استاد برجسته‌ی حوزه های علمیه که سالها افتخار مصاحبت در محضرشان را داشتم با حضور موثر، پرمهر و چشمگیر خود در شهر اصفهان به ویژه مسجد کمرزرین و حوزه علمیه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، یکی از مأمن ها و منابع کسب فیض برای مردم شریف این شهر و دیار به حساب می آمدند و شیفتگان ایشان در سراسر کشور نیز در این مصیبت، داغدار و محزون خواهند بود.

از خداوند سبحان برای این فقیه عالیقدر در روزهای پایانی محرم الحرام و ایام شهادت امام العارفین، سیدالساجدین سلام الله علیه دارفانی را وداع گفته‌اند، همنشینی با ذوات مقدس معصومین علیهم السلام و برای بیت معظم ایشان و فرزندان عالیقدر و مکرمشان، شاگردان، دوستداران، حوزه های علمیه و جامعه‌ی علم و فضیلت اصفهان و میهن اسلامی مان صبر و اجر مسالت دارم.»

 

 

پیام تسلیت  علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت الله ناصری

 

به مناسبت ارتحال عالم ربانی،مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمه الله علیه) علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن پیام به این شرح می باشد: 

الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

ضایعه عظیم فقدان و رحلت عالم وارسته و پرهیزگار، استاد اخلاق و پشتیبان همیشه ولایت آیت الله محمد علی ناصری (ره) موجب تأثر و تاسف فراوان شد.

این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در تبلیغ و ترویج علوم و معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی بویژه در میان جوانان و حوزه های علمیه سپری  و سالیان متمادی در راه تعالی ارزش های دینی،اخلاقی و ولایی در جامعه اسلامی طی نمود.

فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه ای بزرگ برای جهان اسلام است را به محضر حضرت بقیه الله اعظم(عج)،رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، جامعه قرآنی کشور و عموم ملت شریف ایران اسلامی و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای  آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

حوزه علمیه حضرت ولی عصر ، حوزه علمیه صاحب الزمان ، حوزه علمیه نرجس خاتون و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی - فرهنگی هاد تحت اشراف آیت الله ناصری اداره می شد. 

 

 پیام تسلیت سازمان دارالقرآن الکریم در پی رحلت آیت الله محمد علی ناصری(رضوان الله تعالی علیه)

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت استاد برجسته اخلاق، مروج قرآن کریم و مدرس حوزه‌های علمیه، عالم ربانی مرحوم مغفور آیت‌الله محمد علی ناصری(رضوان الله تعالی علیه)، خسرانی بزرگ و مایه تألم و تأثر شدید است.

سازمان دارالقرآن الکریم درگذشت این عارف وارسته و جلیل القدر را که سال‌های عمر پربرکتشان وقف ترویج مبانی قرآن کریم و تبلیغ مکارم اخلاق شده است به پیشگاه امام زمان (عج) و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، شاگردان و ارادتمندان، به‌خصوص خانواده معزز ایشان صمیمانه تسلیت می گوید و از خداوند منان برای روح ملکوتی ایشان، رحمت واسعه الهی و حشر با قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) مسئلت دارد.

 

این خبر تکمیل می شود …

کد خبر 1209428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha