سیاست متوازن و استفاده از ظرفیت منطقه ای با همت دولت سیزدهم محقق شده است

دهقان با اشاره به اینکه سیاست متوازن و استفاده از ظرفیت منطقه ای با همت دولت سیزدهم محقق شده است گفت: تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، بهبود بی ثباتی ها، اجرای عزت و خنثی سازی تحریم ها از برنامه های اصلی دولت مردمی سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « محمد دهقان» به مناسبت هفته دولت در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه ( ۴ شهریور) کرج در مصلی امام خمینی گفت: سیاست متوازن و استفاده از ظرفیت منطقه ای با همت دولت سیزدهم محقق شده است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: ارتباط دوسویه با هرکشوری باید از موضع قدرت باشد اگر غیر از این باشد دولت ضعیف باید امتیاز بیشتری بدهد. این مهم مورد نظر و توجه دولت سزدهم قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تا پیش از محکم شدن مواضع تن به مذاکره به دولت ها نداده است بیان کرد: در دولت قبل رئیس دستگاه دیپلماسی طی جلسه عمومی در جمع دانشجویان اظهار کرده بود که ما قدرتی نداریم و آمریکا با یک فشا دکمه می تواند سیستم دفاع ما را از میان برداد. 

 

وی ادامه داد: قدرت نظامی، دفاعی و موشکی ایران اسلامی امروز با همت جوانان و دانشمندان شکل گرفته است و این مهم دشمنان را به وحشت و ترس انداخته است.

 

دهقان تصریح کرد: تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، بهبود بی ثباتی ها، اجرای عزت و خنثی سازی تحریم ها از برنامه های اصلی دولت مردمی سیزدهم است. 

 

وی با اشاره به پیشگیری و جلوگیری دولت برای رانت و فساد بیان کرد: دولت گذشته آب خوردن مردم را به برجام گرده زده بود، امروز شاهد پیامدها و مشکلات ناشی از این هستیم که در طول حاکمیت انقلاب اسلامی ایران بی سابقه تلقی می شود. 

 

دهقان با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم با باور به توازن و قدرت در جرین سیاست گذاری اظهار کرد: حضور میدانی و مستمر دولت در استانداری و فرمانداری ها با هدف ایجاد ثبات از رویکردهای دولت است که در قیاس با دولت گذشته این مطلب قابل تأمل است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم را ولی نعمت دولت می نامیدند و دولت سیزدهم با باور به این اصل فعالیت های خود را به سرانجام می رساند.

 

دهقان خاطرنشان کرد: دولت در سیاست خارجی خود با توازن و تعادل حرکت کرده است و از حیث روابط خارجی از مسیر اعتدال و توازن خارج نشده و رابطه با رقبای آمریکا و اروپا را نیز قطع نکرده است. 

 

 

کد خبر 1209453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha