«گلِ محمدی» نماد صلح در باغ فین کاشان شد

همزمان با نخستین دوره مسابقات ارتش های جهان در کاشان، ۲۰ اصله نهال گل محمدی به عنوان گل صلح و دوستی در یکی از باغچه های مجموعه جهانی باغ تاریخی فین با همکاری مؤسسه گل جهانی صلح کاشته شد.

احمد دانائی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، اظهار کرد: همزمان با نخستین دوره مسابقات ارتش های جهان در کاشان، با همکاری مؤسسه گل جهانی صلح، گل محمدی به عنوان گل صلح و دوستی در یکی از باغچه های مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشته شد.  

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: با توجه به اینکه باغ فین مجموعه ای جهانی است، به مناسبت نخستین دوره مسابقات ارتش های جهان در کاشان تعداد ۲۰ اصله نهال گل محمدی توسط ورزشکاران کشورهای شرکت کننده این مسابقات در این مجموعه تاریخی کاشته شد تا پیام‌آور صلح و دوستی بین همه ملت‌ها باشد.

 

دانائی نیا ادامه داد: اسلام پیام آور صلح و دوستی است و در فرهنگ شیعی صلح پایدار جهانی توسط منجی عالم بشريت حضرت مهدی (عج) در جهان طنین انداز می شود. لذا پرواضح است که با استعانت از نام مبارک نبی مکرم اسلام حضرت حضرت محمد (ص)، گل محمدی به جهانیان معرفی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کاشان وسیع‌ترین منطقه کاشت گل محمدی است، تصریح کرد: هرساله شست و شوی خانه کعبه با گلاب ناب کاشان انجام می‌شود و این سندی پرافتخار برای دارالمومنین کاشان است.

رئیس مؤسسه گل جهانی صلح هم در حاشیه این مراسم گفت: عمر گل محمدی محدود است و برای پایداری خواص آن در فرآیندی تبدیل به گلاب و عطر می‌شود، پس اگر گل محمدی را نماد صلح بدانیم باید برای ایجاد، حفظ و پایداری آن برنامه داشته باشیم و تلاش کنیم.

 

مجتبی حمیدی صلح افزود: صلح و دوستی موجودی زنده است و فرایند آن اتفاقی نیست و بر این اساس باید از آن مراقبت و شرایط تداوم و بقای آن را ایجاد کرد.

 

کد خبر 1209457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha