۲ برابر شدن نرخ رشد اقتصادی خوزستان/ صادرات غیرنفتی ۵۰ درصد افزایش یافت

خلیلیان از ۲ برابر شدن نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: همچنین کاهش نرخ بیکاری و افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیر نفتی را در این مدت شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۴ شهریور) در آیین رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزرات نفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر اظهار کرد: بخشی از دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی را در نخستین سال تشکیل در این نشست شاهد هستیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات وزیر نفت و سفرهای وی به استان خوزستان افزود: وزیر نفت در طول یکسال اخیر چندین مرتبه به استان خوزستان سفر داشتند و تمام این سفرها با افتتاح پروژه و عقد قرارداد در جهت توسعه استان بوده است؛ همچنین در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و مصوبات سفر بیش از هفت هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص یافت که منجر به رشد و توسعه استان خواهد شد.

 

وی با اشاره به مصوبات سفرهای اخیر هیئت دولت به خوزستان اضافه کرد: دولت انقلابی در طول یکسال گذشته توجه ویژه ای به استان خوزستان داشته و نخستین اقدام نیز اختصاص ۳۴ هزار میلیارد تومان طی سه سال در قالب مصوبات سفر بود که نشانه نگاه مسئولان عالی رتبه نظام به پشتیبانی از خوزستان است.

 

خلیلیان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات متنوعی که انجام شده است؛ نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان طی این یکسال اخیر ۲ برابر شد، همچنین کاهش نرخ بیکاری و افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیر نفتی صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه کار و تلاش شبانه روزی چندین و چندساله برای رساندن خوزستان به جایگاه واقعی خود نیاز است ابراز کرد: ابر پروژه آب غدیر ۵۲ درصد جمعیت شهر و روستا استان خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهد با دستور رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت و تسریع شد که اکنون در مراحل پایانی خود است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری اذعان کرد: در بحث طرح‌های جمع آوری فاضلاب شهری فعالیت‌های خوبی طی یکسال گذشته صورت گرفته و در شهر اهواز آبفا به خوبی موفق شد تا مشکلاتی را که در سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بودیم را برطرف کند.

 

وی ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز ۲ سال طول می‌کشد تا به طور کامل تمام شود اما بخش‌های اضطراری و مشکل زا در راستای تکمیل طرح اصلی برطرف شد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به بحث آب شرب روستایی و تنش‌های آبی طی چندسال اخیر خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ روستا صاحب آب شرب پایدار شدند و امسال نیز ۴۰۰ روستا به آن اضافه شد.

 

وی در خصوص بهره برداری از بخش‌های تصفیه فاضلاب بیان کرد: بهره برداری از تأسیسات تصفیه فاضلاب شرق اهواز و شادگان از اقدامات شایسته‌ای بود که انجام شد؛ همچنین تاسیسات فاضلاب در شهرهای آبادان، بندر امام، خرمشهر، ماهشهر و … به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

 

خلیلیان به طرح‌های کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده و برخی از پروژه ها از جمله در زمینه شیلات را در این هفته مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

 

وی عنوان کرد: در طول سال گذشته با وجود کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در خوزستان و مشکلات آبی به ویژه در حوزه کرخه داشتیم با تغییر الگوی کشت توانستیم تولید گندم را افزایش دهیم و خرید گندم به بیش از یک میلیون ۳۵۰ هزار تن افزایش یافت.

 

استاندار خوزستان در خصوص صنایع راکد و نیمه فعال در استان گفت: برخی صنایع در خوزستان به حالت راکد و نیمه فعال در آمده بودند؛ اکنون ۱۶۲ واحد صنعتی مجددا فعال شدند و چهار هزار و ۹۰۰ نفر مشغول به کار در این صنایع هستند.

 

وی یاد آور شد: در صنایع نفت و گاز ظرفیت‌های عظیمی در خوزستان وجود دارد؛ اما تکمیل زنجیره ارزش افزوده برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم با گسترش این ظرفیت عظیم افزایش تولید، اشتغال و ارزآوری بیشتری را برای استان شاهد باشیم.

 

کد خبر 1209464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha