فساد سیستمی در نظام اسلامی وجود ندارد/ دولت به حیاط خلوت بعضی شرکت ها ورود کند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه در حاکمیت نظام اسلامی فساد سیستمی وجود ندارد گفت: در این سیستم ممکن است فساد وجود داشته باشد اما فساد سیستمی نیست و اگر بود مانع از انتشار فساد ۹۲هزار میلیارد تومانی می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، 5 شهریور) با پاسداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهادت آنها مهر تاییدی بر صداقت، حسن نیت و راهی که برای خدمت به انقلاب، اسلام و مردم در پیش گرفته بودند، بود.

امام جمعه سنگر افزود: این روش و منش برای ما درس است از آن جهت که، در طول تاریخ ایران بارها دیده ایم هر جا هر کسی خدمتی صادقانه کرد کسانی در لباس خودی و غیرخودی تیشه برداشتند و بر ریشه تنومند درخت ایران عزیز زدند.

وی گفت: از زمان امیرکبیر تا عصر حاضر منافقین خارجی و داخلی در مسائل هسته‌ای و اقتصادی نفوذ کردند و مانع از راحتی برای ملت ایران شدند.

 

محمدیان تصریح کرد: از فتنه ۸۸ تا کنون در مسائل اقتصادی بیشتر دچار مشکل شدیم و هنوز سفره معاش مردم درگیر فتنه کسانیست که در آن جریان نقش داشتند.

وی با تاکید بر اینکه همیشه نبرد و مقابله بین جبهه کفر و نفاق با جبهه حق وجود داشته، بیان کرد: البته قاطبه مسئولین ما زحمت کش هستند و باید کمبودهایی که در مسیر مطالبه مردم وجود دارد را به آنها بگویند تا آنان نیز بدانند مسئولین نیز با چه مشکلاتی روبرو هستند.

محمدیان با بیان اینکه همه امکانات و قدرت ها دست مسئولین محلی نیست ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولین بسیاری از مشکلات قابل حل است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از بسیجیان در اصناف و بازار برای گزارش در عملکرد نانوایی های بخش سنگر، بسیج مردمی را یکی از توفیقات این نظام دانست که تشکیلاتی منسجم و هماهنگ است و هر کجا که بخواهد به دولت و مردم کمک کند بسیار ارزشمند و موثر وارد می شود.

محمدیان همچنین با گله مندی از اینکه در برخی موارد قیمت کالاهایی در سنگر نسبت به رشت و کوچصفهان دو برابر است افزود: در «دوشنبه بازار» هم که روز ارزانی بازار سنگر باید باشد قیمت ها افزایش دارد و از این رو بسیج اصناف و تعزیرات باید بر این موضوع نیز نظارت بیشتری داشته باشند و قرار نیست که با این موضوع، قهری رفتار کنیم اما با یک تذکر نیز می توان فروشندگان را متوجه موضوع کرد.

وی در ادامه در خصوص خبر گزارش تحقیق و تفحصی که از یکی از شرکت‌های بزرگ ایران این روزها در صدر اخبار رسانه‌ها مبنی بر فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی، قرار گرفته است اظهار کرد: البته فساد هر کجا باشد قبیح است و ما نمی پسندیم اما موج رسانه های غربی و سلطنت طلبان بیشتر مضحک است چرا که خود سلطنت‌طلبان در دوره حکومت خود ثروت زیادی از این مملکت را با خود بردند و هنوز برای ما روسیاه هستند.

محمدیان اذعان کرد: از افتخارات ما است که رهبری در راس حکومت است خودش شخصی صالح و متقی است اما اینکه بعضی از مغرضان شعار بدهند که در حاکمیت نظام اسلامی فساد سیستمی وجود دارد قابل قبول نیست.

وی اضافه کرذ: در این سیستم ممکن است که فساد وجود داشته باشد اما فساد سیستمی نیست و اگر سیستمی بود یعنی باید این ۹۲ هزار میلیارد تومان را خودشان می پوشاندند و نباید پیگیر می شدند و به مردم اطلاع می دادند.

محمدیان همچنین خاطرنشان کرد: آدم هایی با نیت های مختلف در این مملکت مسئول هستند اما ما انتقاد هم داریم و آن اینکه، تفحص ها بیشتر در شرکت های شستا و حدود ۳۷۸ شرکت بزرگ اقتصادی که دو سه برابر بودجه جاری کشور بودجه دارند و مجلس اصلاً به آنها ورود نمی کند، باید انجام شود.

محمدیان اظهار کرد: این شرکت ها یک حیاط خلوت فساد هستند و ما از دولت آقای رئیسی می خواهیم که به این حیاط خلوت ورود کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعضی ها در این انقلاب و نظام کرم هایی بودند که در طول این ۴۰ سال تبدیل به افعی های دو سه سر شدند که مبارزه با آنها سخت است، افزود: اما مسیری است که باید رفت.

امام جمعه سنگر همچنین به معضل بانک های خصوصی و ضرورت حل و فصل آنها اشاره و اظهار کرد: ما تحریم آمریکا نیستیم بلکه تحریم بانک های خودمان هستیم.

محمدیان با تاکید بر اینکه «ربا» جنگ با خداست، بر ضرورت اصلاح نظام بانکداری تاکید کرد و گفت: ربا در بانک های ما وجود دارد و بعضی ها متوجه آن نیستند اما مراجع عظام تقلیدچندین سال است که معترض به این موضوع هستند و بارها در این زمینه تذکر داده‌اند.

وی در ادامه همچنین به ایام برداشت برنج اشاره و ضمن قدردانی از کسانی که در این بحران بی آبی و کم آبی توانستند با امکانات ناچیز و با تلاش شبانه روزی تبعات و خسارات را به شدت پایین بیاورند گفت: معضلی که از سال گذشته شروع شده و باید به آن رسیدگی شود مشکل حضور دلالانی است که برنجی که با رنج بدست می آید و کشاورز به سختی محصول را گاهی با قرض و بدهی میکارد و به مرحله برداشت می رساند و حتی در آخر شاید چیزی برای خودش نماند را در یک خرید بسیار انبوه با قیمت ارزان از کشاورز می خرند و بعد از مدت زمانی سه برابر سود به فروش می رسانند.

محمدیان افزود: جدیداً دلالان در همه مسائل کشور ورود کرده اند و متاسفانه برای جلوگیری از کار آنها برنامه و قانونی وجود ندارد که رویه و چشم اندازی باشد تا بدانیم این معضل چند سال دیگر حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: دلالان در جمهوری اسلامی ایران مالیات نمی دهند و پاسخگوی جایی هم نیستند از این رو مدیران باید هر کجا که این مسئله ای را شنیدند ورود کنند و مانع از این کار شوند تا کشاورز بیشتر متضرر نشود.

کد خبر 1209465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha