امریکا به دنبال وقت‌کشی در مذاکرات است

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه آمریکا به دنبال وقت‌کشی در بحث احیای برجام است که تیم مذاکره کننده باید این موضوع را مدنظر داشته باشد گفت: آمریکا ناچار به تسلیم شدن در برابر مطالبات مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) این شهر اظهار کرد: آمریکا به دنبال وقت‌کشی در مذاکرات است و تیم مذاکره کننده باید این موضوع را مد نظر داشته باشد.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در مرحله سرنوشت ساز و مهمی قرار گرفته است افزود: آمریکا پیش از این تلاش می‌کرد علت عدم توافق را ایران عنوان کرد اما اکنون ۹ روز از زمان پاسخ این کشور در خصوص مسائل مطرح شده گذشته و هنوز پاسخی قاطع برای احیای برجام ارائه نداده است.

 

وی با اشاره به اینکه نماینده اتحادیه اروپا اذعان کرده ایران پیشنهادات خوبی داده است اضافه کرد: شیطان بزرگ آمریکا به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات و فشار آوردن به دولتمردان ما است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا در وضعیت بغرنج داخلی قرار گرفته ناچار به تسلیم شدن در برابر مطالبات به حق مردم ایران است.

 

وی در ادامه به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه ترکیبی از سیاست و دیانت است و به تعبیری اهمیت آن به اندازه اهمیت اجتماع حج است چرا که باعث اجتماع مسلمانان می‌شود و به شکلی نماز جمعه حج فقراست.

 

امام جمعه دزفول با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت بیان کرد: یکی‌ از اولویت‌های مهم مدنظر رهبری فرهنگ انقلابی و بازسازی آن توسط دولت است که انصافا دولت سیزدهم در این خصوص موفق عمل کرده است

 

وی عدالت ورزی را یکی دیگر از اولویت‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: فسادستیزی یکی از لازمه‌های عدالت ورزی است که انتظار می‌رود دولت سیزدهم در این زمینه فعالیت کند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی در بخشی دیگر از خطبه‌ها با اشاره به طرح نهضت مسکن ملی ابراز کرد: پول پیش تعیین شده بسیار سنگین است و با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان این طرح از اقشار ضعیف و کم درآمد هستند دولت باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

 

وی با انتقاد از گران شدن بلیط وسائل حمل و نقل عمومی مانند قطار و هواپیما عنوان کرد: هنگام صدور بلیط برای بخشی از مسیر قطار به ویژه در خطوط ریلی جنوب، پول تمام مسیر از مسافران گرفته می‌شود که باعث گلایه مسافران شده است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه دزفول سقای مسیر راهپیمایی اربعین است تاکید کرد: وظیفه تعیین یخ و آب در مسیر راهپیمایی اربعین به شهرستان دزفول محول شده که باید در این خصوص همه همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از این مرز عبور کنند یاد آور شد: موکب دزفول در مرز چذابه در حال احداث است و پیش‌بینی شده حدود ۲۰۰ هزار نفر تبعه پاکستانی و هندی برای شرکت در مراسم عظیم اربعین از این مرز عبور کنند.

 

کد خبر 1209495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha