نشر جهاد علمی در جامعه در دستور کار آموزش و پرورش است

نوری گفت: باید تلاش کنیم که جهاد علمی را در جامعه نشر دهیم و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید جهت این جهاد علمی تهذیب نفس و استکبارستیزی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «یوسف نوری» عصر امروز (۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه های حکمرانی نظام و بسترهای پیاده سازی آیه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ...؛ خداوند بر مؤمنان منت نهاد هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد» است که باید نقش آفرینی کند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید تلاش کنیم که جهاد علمی را در جامعه نشر دهیم و مقام معظم رهبری فرموند که جهاد علمی باید جهتش تهذیب نفس و استکبارستیزی باشد.

 

«جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار ملاقات مردمی وزیر در مصلی المهدی نماز جمعه بیرجند را اقدام بسیار خوبی اعلام کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و افزود: وزیر با حوصله و دقت پاسخ فرهنگیان عزیز را دادند که جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان ضمن تشکر از زحمات وزیر آموزش و پرورش بابت اجرای طرح در کمتر از یکسال از گذشت دولت سیزدهم، بیان کرد: این طرح یکی از دغدغه های بیش از یک دهه فرهنگیان کشور بود که در همین یکساله اول دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حال اجرایی است.

 

لزوم تبدیل وضعیت مشاوران مذهبی مدارس

«مصطفی نخعی»، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کنار تصویب طرح جوانی جمعیت و اقدام راهبردی در مقابله با تحریم ها یکی دیگر از افتخارات مجلس انقلابی یازدهم را تصویب طرح رتبه بندی معلمان دانست و عنوان کرد: از همراهی دولت برای اجرای این  طرح تقدیر می کنیم، آیین نامه این طرح تدوین شده است البته اشکالاتی نسبت به آیین نامه مطرح می شود که برطرف خواهد شد.

 

وی افزود: در بحث نیروهای خرید خدمات و نهضت سوادآموزی دغدغه های جدی مطرح می شود که در طرح ساماندهی نیروی انسانی در مجلس شورای اسلامی این مهم در حال پیگیری است تا رفع شود.

 

نخعی اضافه کرد: مشاوران مذهبی مدارس در قالب طرح غدیر در استان خراسان جنوبی خوب تدبیر نشد و تبدیل وضعیت آنان انجام نشد که درخواست داریم این مهم تحقق یابد.

 

«سلمان اسحاقی»، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار اظهار داشت: هشت سال سیاست های کلان دولت گذشته به گونه ای بود که همه تعلم و تربیت را می خواست به سمت غرب ببرد و ۲۰۳۰ را اجرا کند اما معلمان و هبر معظم انقلاب در مقابل این طرح ایستادند.

 

 

کد خبر 1209498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha