جلسات عزاداری امام حسین (ع) باید موجب بصیرت افزایی شود

حجت الاسلام عادل گفت: جلسات عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید موجب افزایش بصیرت و دین ما در این برهه از زمان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «غلامرضا عادل»  در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که شب گذشته (جمعه 4 شهریور) در آستانه مقدس امامزاده آمنه خاتون (س) قزوین برگزار شد، بیان کرد: سیره اهل بیت (ع) سیاهپوشی برای امام حسین (ع) است و این لباس عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمادی است که بسیار اهمیت دارد به طوری که نسل به نسل منتقل شده و همچنان این نماد حفظ شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه ادامه داد: یکی از توصیه های علما در خصوص دهه اول ماه محرم این است که بخشی از عزاداری ها در این ایام در ملاعام برگزار شود تا شعائر اسلامی حفظ شود و البته این جلسات باید موجب افزایش بصیرت و دین ما در این برهه از زمان شود.

 

وی عنوان کرد: در زمان های مختلف بسیاری سعی کردند تا آثار  حسینی را از  بین ببرند ولی اینگونه نشد زیرا خداوند متعال این اجازه را نمی دهد چراکه امام حسین (ع) همه هستی خود را در راه خدا داده است و در واقع امام حسین (ع) نور خداست که خاموش نمی شود.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به نقش حضرت زینب (س) به ویژه بعد از واقعه عاشورا تأکید کرد: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا فرمودند من جز زیبایی چیزی ندیدم؛ زیبایی گاهی ظاهری و گاهی هم معنوی است که نماز با خشوع آن و صدقه دادن با مخفی بودن و بزرگ جلوه ندادن آن زیبایی معنوی دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: زیبایی عاشورا در وفاداری اصحاب امام حسین (ع) به امام است و زیبایی عاشورا به این است که عده ای از اصحاب امام حسین (ع) در شب عاشورا به خیمه حضرت زینب (س) آمده و به ایشان قوت قلب می دهند و زیبایی عاشورا در این است که در اربعین کسانی هستند که هرچه دارند در راه امام حسین (ع) می دهند.

کد خبر 1209547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha