ایجاد اشتغال برای ۴۰۵ بانوی روستایی خراسان جنوبی

رضوی با بیان اينکه تاکنون برای ۴۰۵ نفر از بانوان روستایی در تشکل های روستایی خراسان جنوبی اشتغال ایجاد شده است، گفت: تولیدات این بانوان طی سال جاری به کشورهای انگلستان، فرانسه و ایتالیا صادر شده است.

«سیدحسن رضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: تعاون های روستایی خراسان جنوبی توانمندی های خوبی در زمینه تولید محصولات مختلف دارند.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به تولیدات تشکل های زنان در روستاهای استان طی سال جاری گفت: این تولیدات از ابتدای سال تاکنون شامل سه هزار و ۶۵۸ لیتر عرقیجات گیاهی، یکصد ۲۰ لیتری گلاب، یک هزار و ۲۰۰ لیتر ترشی، ۱۲۳ لیتر مربا و ۱۶۸ لیتر شربت است.

 

رضوی ادامه داد: طی این مدت زنان تشکل های روستایی استان ۷۹۷ کیلوگرم شیرینی، سه هزار و ۹۷۳ متر انواع حوله، ۴۰ متر جاجیم، ۲۰ متر سوزن دوزی، ۵۰ متر چادر شب، ۲۵۵ عدد لوازم چرمی و ۷۰ متر دستمال آشپزخانه، ۴۰ عدد شال سر و ۱۰ سری لباس نوزاد تولید کردند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات شامل عرقیجات گیاهی، گلاب، شیرینی، ترشیجات و لوازم چرمی بوده است، افزود: بیشترین تولیدات زنان تشکل های روستایی مربوط به شهرستان بیرجند، سربیشه و سرایان است.

 

رضوی در خصوص تعداد اشتغال ایجاد شده در تعاونی های روستایی گفت: تاکنون برای ۴۰۵ نفر از زنان در استان به همت تعاون روستایی خراسان جنوبی اشتغال ایجاد شده است.

 

مدیر تعاون روستایی به صادرات محصولات تولیدی تعاون روستایی استان اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰ سری لباس نوزاد به کشور انگلستان، ۴۰ عدد شال سرگیاهی به ایتالیا و ۱۰ سری سرویس حمام به فرانسه از طریق تشکل های زنان استان صادر شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های تعاون روستایی جهت حمایت از این تعاونی ها گفت: در این راستا به دنبال زمینه سازی برای ایجاد نمایشگاه و با شرکت اعضا و مجموعه شرکت تعاونی در نمایشگاه های داخلی و یا خارج از استان هستیم.

 

رضوی ادامه داد: آموزش اعضا و ارکان شرکت های تعاونی در زمینه تولید و اشتغالزایی و حمایت از تشکل ها برای معرفی به بانک ها جهت اخذ تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث نظارت بر فعالیت تشکل ها جهت اجرای صحیح قوانین و مقررات اجرا می شود، گفت: بحث بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی روستائیان که عمدتا اعضا شرکت تعاونی می باشند در دستور کار قرار دارد و به دنبال ایجاد زمینه سازی برای خریدهای توافقی محصولات تولیدی کشاورزان و تولید کنندگان روستایی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عدم وجود نقدینگی در تشکل ها و به دنبال آن تولید اشتغال برای روستائیان از مهم ترین مشکلات پیش روی تعاونی های روستایی است، افزود: از دیگر مشکلات می توان به عدم وجود بازار ثابت و پایدار برای تولیدات روستائیان و کمبود منابع مالی کم بهره برای حمایت از روستائیان در جهت تولید کالا اشاره کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1209564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha