آرزوی پدرم خاکسپاری در وطنش بود

ابتهاج با بیان اینکه پدرم به آرزویش رسید و پدرم را به شما می سپارم، گفت: تا لحظه آخر سایه با شعر ماند و او را با همین زبان پاس بدارید و به آیندگان بسپارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یلدا ابتهاج» امروز( شنبه، ۵ شهریور ) در مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج اظهار کرد: از همه کسانی که ما را همراهی کردند تا این پیکر را به ایران برگردانیم، تشکر می‌کنم.

دختر مرحوم ابتهاج با بیان اینکه امروز روزی است که سال‌ها در نگرانی اش بودم و هیچ تصوری نداشتم ولی امروز کنار هم هستیم تا این پیکر را به خاک بسپاریم گفت: سایه با زبان شعرش حرف‌هایش را به ما زده و هیچ حرف اضافه دیگری نمانده و امیدواریم همه بدان عمل کنیم.

وی ادامه داد: پدرم می گفت: کسی که با مردم با صداقت و صمیمیت صحبت کند مردم قدرش را می‌دانند و پاسخش را می‌دهند.

ابتهاج با بیان اینکه آرزوی پدرش خاکسپاری در وطنش بود اضافه کرد: امروز روز بازگشت سایه به وطن است و امروز خانواده، سایه را به وطن برگرداند زیرا آرزو داشت به این خاک سپرده شود.

وی با بیان اینکه پدرم را به شما می‌سپاریم و به هر شکلی که می‌توانید پاسدارش باشید و در غیاب ما به او سر بزنید، ادامه داد: تا لحظه آخر سایه با شعر ماند و او را با همین زبان پاس بدارید و به آیندگان بسپارید.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل هم در این مراسم در سخنانی گفت: زمانی که امیرهوشنگ ابتهاج در بستر بیماری بود در قالب شعری در لفافه از وی پرسیدیم که آرامگاهش کجا باشد که او هم با عشقی که به زادگاهش می ورزید گفت: می خواهم پس از مرگم در شهر خودم رشت آرام بگیرم.

 

جلالی گفت: این باغی که امروز سایه در آن آرام می گیرد به یاد می آورد که چگونه یک هسته پس از شکافته شدن باغ ها را می سازد چون این شهر دانه ای را ایجاد کرد که پس از شکافتنش باغ ها را ایجاد کرد: «ای که نهان نشسته ای باغ درون هسته ای». و این باغ محتشم رشت نماد باغ های فرهنگی ایران و گیلان است.

کد خبر 1209627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha