برگزاری دعای «ندبه» به صورت هفتگی در کانون ‌«شهدای مسجد بیت الله» فسا

دعای پرفیض «ندبه» روزهای جمعه هر هفته در کانون فرهنگی هنری ‌«شهدای مسجد بیت الله» شهرستان فسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از فسا، دعای «ندبه» به عنوان یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری «شهدای مسجد بیت الله» شهرستان فسا هر هفته به صورت مداوم برگزار می شود.

 

این دعای روح بخش، روزهای جمعه از ساعت ۶ و نیم صبح با حضور اهالی مسجد در این کانون فرهنگی هنری طنین انداز می شود.

 

دعای «ندبه» در کانون فرهنگی هنری «شهدای مسجد بیت الله» با سخنرانی کارشناسان مذهبی و همچنین نوای ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انجام می شود.

 

از عموم اهالی مسجد، اعضای کانون و سایر شهروندان برای شرکت در این محفل معنوی دعوت شده است.

 

 

دعای «ندبه» از دعاهای مشهور با موضوع استغاثه (زاری و کمک‌خواستن) از امام زمان (عج) و تأسف خوردن بر غیبت آن حضرت است؛ این دعا را اولین بار محمد بن جعفر مشهدی در کتاب «المزار الکبیر» نقل کرده و سپس سید ابن طاووس در کتاب اقبال الاعمال آن را به امام صادق (ع) نسبت داده و خواندنش را مستحب دانسته است.

 

خواندن دعای ندبه را در عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه مستحب دانسته‌اند؛ دعای ندبه شامل حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر (ص) و آل او، حکمت برگزیده شدن انبیاء و اولیاء و مهمترین فراز زندگی هر یک از پیامبران اولوالعزم، خلافت حضرت علی (ع) و بیان قسمتی از فضایل آن حضرت، بی‌وفایی و شقاوتمندی دشمنان دین، استغاثه و اظهار شوق نسبت به آخرین بازمانده معصوم خاندان رسالت، درخواست تعجیل فرج و روی کار آمدن دولت حق، از بین رفتن باطل و محکم شدن پیوند با امام زمان (عج) است.

 

 

کد خبر 1209670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha