واکنش ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ادعاهای یک کارمند سابق

ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صحبت های یکی از کارکنان سابق این ستاد که در گفت و گویی، اتهاماتی را متوجه دبیر ستاد کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صحبت های یکی از کارکنان سابق این ستاد که در گفت و گویی، اتهاماتی را متوجه دبیر ستاد کرده بود، واکنش نشان داد.  این کارمند سابق به نام مفتاح، در ویدیویی، به دستور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برداشتن صحبت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد اولویت نداشتن حجاب، از تارنمای ستاد اشاره می کند.

 
در همین ارتباط قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نکاتی را در صفحه خودش در فضای مجازی به منظور روشنگری منتشر کرد و به شرح ماجرای اصلی برداشتن سخنان نیز اشاره کرد. 

در یادداشت جعفر صادق منش آمده است: 
1-  امثال این برادر در ارتباط با وظایف و مأموریت های ستاد دچار خطای راهبردی بودند و با  نادیده گرفتن سه حوزه مقرر در اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم، صرفا تمرکز روی مطالبه گری از مسئولان می کردند.


2- نتیجه این رویکرد، بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مردم به عنوان یک حکم الهی، عقلانی و قانونی، عدم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد تعرض و ظلم و تعطیلی نسبی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی بود.

3-  آن برادر و دوستانش از همان ابتدا با انتخاب گزینشی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، اصرار داشتند که طبق نظر ایشان، عفاف و حجاب  اولویتی ندارد و ستاد اصلا نباید وارد مقوله عفاف و حجاب شود.

4- این نگرش از چندین جهت مخدوش است:
اولا، همان طور که گفتیم پیش فرضی داشتند که برای اثبات آن دست به گزینش سخنان امام خامنه ای می زدند و به دنبال فهم درست انتظارات ایشان نبودند؛ این دوستان در حالی مدعی بودند که حضرت آقا قائل به اولویت حجاب و عفاف نیستند که سخنان ایشان در جمع فعالان عفاف و حجاب در  سال 1397 را می دانستند. 
ایشان در آن دیدار ضمن تحسین و تمجید فعالیت‌های این گروه ها، تاکید و تصریح فرمودند که عفاف و حجاب در عداد سایر مسائل نیست بلکه فوق همه مسایل است و اگر از هر چیزی بگذرند از عفاف و حجاب نخواهند گذشت.
ثانیا، این برادران حتی در حد اولویت دهم که ادعای خودشان بود به مقوله عفاف و حجاب نپرداختند و به کلی انجام تکالیف قانونی در این حوزه را تعطیل کردند و اولویت بندی را به معنای حذف فهمیدند!
ثالثا، از یک نکته غفلت کرده و می کنند و آن این که حتی اگر قرار بر اولویت بندی باشد این مربوط به فعالان و تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر است و نه ستادی که وظیفه احیاگری امر به معروف و نهی از منکر و حمایت عادلانه و بدون تبعیض از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بر اساس مطالبات صریح امام خامنه ای و مقررات قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب 1394 بر عهده دارد! مگر یک دستگاه اجرایی می تواند به وظایف خود عمل نکند؟! 
تشکل مردمی که قدرت مطالبه گری از مسئولان و صاحبان قدرت و نفوذ و رانت و ثروت بادآورده را دارد حتما باید به عنوان اولویت کار خود به مطالبه گری از آنها بپردازد و ستاد هم باید با قدرت از آنها حمایت کند که الحمدلله در این زمینه توفیقات بی سابقه ای در دوره جدید حاصل و در جای خود دراین باره اطلاع رسانی شده است.
رابعا، ورود ستاد به دو معروف عفاف و حجاب، امری استثنایی و تکلیفی است ؛ چون از میان همه معروف‌ها و منکرها تنها درباره عفاف و حجاب، در مصوبه جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی 12 وظیفه مشخص برعهده اش گذاشته شده است؛ در حالی که در قبال سایر معروف و منکرها وظیفه مستقیم ندارد. 
خامسا، در حوزه مطالبه گری از مسئولان، با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و حمایت از مطالبه گران نیز عملکرد دبیر جدید فاصله بسیار زیادی از مدعیان دارد. در یک نمونه کافی است بدانید که آمار تشکل های مردمی ثبت شده در ستاد تا سال 1400 تعداد 1500 تشکل بود و در حدود یک سال گذشته این آمار به 8 هزار تشکل ثبت شده در ستاد رسیده که بیش از 7000 تشکل مربوط به حوزه های مطالبه گری از مسئولان در زمینه اقتصادی، فساد اداری، رانت خواری، محیط زیست ، بهداشت و درمان، مطالبه گری از قوه قضائیه، زمین خواری و...  است.

5- اما جریان خاطره نقل شده: بعد از آن که آقای مفتاح پس از چند جلسه بحث و گفت وگوی طولانی گوشش به فرمایش‌های جدید امام خامنه ای در خصوص عفاف و حجاب بدهکار نبود و بر استمرار حذف این مقوله از فعالیت‌های ستاد با دستاویز قرار دادن رهنمودهای سابق معظم له و انتشار فرمایش‌های قبلی ایشان در تارنمای ستاد و در واقع تحریف انتظارات امام جامعه اصرار داشت لذا دبیر محترم ستاد طی یادداشتی به او دستوردادند از انتشار گزینشی فرمایش‌های حضرت آقا در تارنما خودداری و مطالبی را هم که گذاشته اند، بردارند. آقای مفتاح برای اثبات صداقت خودشان می توانند همان یادداشت را عینا منتشر کنند تا حقیقت بر مردم شریف روشن شود.

6-در ماه های اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به دلیل انجام وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب و پیشنهاد طرحی برای بهبود آن در جامعه،  جزء سه دستگاهی بوده که آماج حملات گسترده رسانه ای از سوی بدترین دشمنان و بدخواهان ملت ایران یعنی شبکه عنکبوتی عبری، عربی و غربی بوده ولی به حول و قوه الهی کار به جایی نبرده اند. 

7- به نظر می رسد در این فضا، دشمن با استفاده از عوامل نفوذی و شناسایی خودی های ساده لوح دارای محاسبات غلط در حوزه ماموریت‌های ستاد، در صدد ایجاد تقابل درون جریان انقلاب و ضربه زدن به نظام به دست طرفداران نظام است.
اما  چند توصیه برادرانه به امثال آن برادر کتمان کننده حقیقت: 
اولا، وصیت شهید همت یادمان نرود:«هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است.» 
ثانیا، از اشخاص لعن شده در دعای بعد از زیارت امام رضا (ع) نباشیم که می خوانیم:« اللهم العن الذین بدلوا نعمتک و اتهموا نبیک و جحدوا بآیاتک و سخروا امامک و حملوا الناس علی اکتاف آل محمد». 
ثالثا، در حال حاضر مجموعه نظام در وسط کارزار با یزیدیان صهیونیست برای حفظ معجر بر سر ناموس امت رسول الله(ص) است؛ ببینید در کجای این آوردگاه ایستاده اید!

کد خبر 1209690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha