هم زمان با هفته دولت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید سلیمانی منوجان به بهره‌برداری رسید

امروز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید حاج قاسم سلیمانی طالقان منوجان با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از محل منابع وزارت بهداشت با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۵ شهریورماه) هم زمان با هفته دولت آیین افتتاح ۲۴۵ طرح بهداشتی و افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی با حضور رئیس جمهوری و وزیر بهداشت به صورت مجازی برگزار شد.

 

«علی اصغر خیرخواه» در حاشیه  این آیین که بصورت وبینار برگزار شد، گفت: امروز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید حاج قاسم سلیمانی طالقان منوجان با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از محل منابع وزارت بهداشت با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این مرکز جامع سلامت جمعیت ۹ هزار و ۳۶۰ نفری را تحت پوشش دارد و نیروی انسانی شاغل در این مرکز ۲۲ نفر شامل پزشک، ماما، مراقب سلامت، بهورز و ...  می باشند و همچنین خانه های بهداشت تحت پوشش این مرکز  هستند.

 

وی با بیان این مطلب که شهرستان منوجان ۱۰ مرکز جامع سلامت دارد، ابراز کرد: در حال حاضر ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت دیگر در جنوب کرمان آماده بهره‌برداری است که هر مرکز بین ۵ تا ۱۰ هزار جمعیت را تحت پوشش دارد.

 

خیرخواه خاطرنشان کرد: در این مراکز خدمات آزمایشگاه یا نمونه گیری، واحد دندانپزشکی، داروخانه، پزشک و ماما مراقب سلامت و بهداشت محیط حرفه ای فراهم است و خدمات با کیفیت مطلوب ارائه می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: در تمام فصول محل مناسبی برای مراجعه شهروندان می باشد و در فضای مناسبی خدمات ارائه می شود.

کد خبر 1209762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha