عهد جانان/توصیه و ارمغان معنوی ویژه آیت الله ناصری

سلوک رفتاری آیت الله در دل ها نافذ و تأثیرگذار بود، هنگام خداحافظی و ضمن مشایعت و بدرقه حاضرین توسط ایشان، فرصت را مغتنم شمردم و از محضرشان درخواست توصیه ای شخصی به عنوان ارمغانی معنوی کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسب ارتحال عالم ربّانی آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی اصفهانی، یادداشتی منتشر کرد.

 

متن یادداشت «میثم نمکی» چنین است:

 

از توصیه های مؤکّد آیت الله ناصری، مداومت قرائت دعای عهد بود.

... بهانه اولین باری که توفیق دیدارش میسّر شد، برپایی همایش بزرگداشت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی مرجع بزرگ شیعیان بود. به اتفاق اعضای ستاد بزرگداشت در دفتر معظمٌ له منتظر حضور مبارکش بودیم. آیت الله به محض ورود و سلام و احوالپرسی، کنار ستون وسط کتابخانه شان نشستند و جمع بلافاصله دورش حلقه زدند. دبیر همایش گزارشی از روند برنامه ها ارائه کرد و آماده شنیدن رهنمودهای عالمانه ایشان شدیم.

 

مثل همیشه در چهره نورانی اش، خلوص و معنویت موج می زد و با تواضعی مثال زدنی در تکریم و فضائل آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، سخنانی را بیان کردند. از آن جا که مدیریت ویژه نامه بر عهده من بود، بیانات و رهنمودهای استاد بزرگ اخلاق را یادداشت کردم تا در ویژه نامه همایش منتشر شود.

 

آیت الله هنگام نقل داستان تشرّف آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی(ره) به محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چند بار اشک بر پهنه صورت مبارکشان جاری گردید و با حضور قلب و خشوعی خاص، داستان را مطرح کردند.

 

این نحوه گفتار به گونه ای بود که گویی آیت الله در محضر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این عبارات را بر زبان جاری می ساختند. احوال جمع حاضر منقلب شد و معنویت ویژه ای بر فضا حاکم گردید. از آن جا که سلوک رفتاری آیت الله در دل ها نافذ و تأثیرگذار بود، هنگام خداحافظی و ضمن مشایعت و بدرقه حاضرین توسط ایشان، فرصت را مغتنم شمردم و از محضرشان درخواست توصیه ای شخصی به عنوان ارمغانی معنوی کردم و ایشان در نهایت خلوص فرمودند "مداومت در قرائت دعای عهد در روز جمعه فراموش نشود".

 

این رهنمود حکیمانه آیت الله ناصری، متضمّن نکات حِکمی و اخلاقی فراوانی بود که تنها با تدبر در آثار و فضائل این دعا می توان، ثمرات معنوی آن را درک کرد. از آن جا که هر نکته ای از سخنان و سخنرانی های بزرگان می تواند چراغ راه و روشنای مسیر هدایت باشد، تبرکاً فرازهایی از سخنان آیت الله ناصری را در تکریم مقام علمی و معنوی مرجع بزرگ شیعیان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی تقدیم کرده و بدین بهانه به روح مطهرش سلام و درود می فرستم:

 

«آیت الله سیّد ابوالحسن اصفهانی از سربازان مرضی امام زمان(عج) بودند و در این جهت نبوغی هم داشتند. داستان هایی که راجع به ایشان بیان شده است قابل توجه است»

«در دنیا زعامت شیعه با سیّد بود و این زعامت، الهی بود؛ یعنی این که از طرف حضرت حق به این منصب رسیده بود»

«داستان هایی که از اخلاقیات سیّد بیان می کنند فوق العاده است؛ از آن جمله داستان تشرّف ایشان به محضر امام زمان(عج) و داستان شیعه شدن سیّد یمنی و غیره».

کد خبر 1209778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha