کلنگ اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور بر زمین زده شد/ اختصاص ۶۴۰ میلیارد تومان به راه آهن ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه خوشحالیم که در دولت سیزدهم شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور هستیم، گفت: امیدوارم با تزریق اعتبار مناسب شاهد تحقق این مطالبه مهم مردم باشیم.

  به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن اتصال ایلام به شبکه ریلی، صبح امروز(۵ شهریور) با حضور «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام و « خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و «فلاحی و بسطامی» نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

استاندار ایلام در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژه مهم به عنوان مطالبه بحق مردم، اظهار کرد: خوشحالیم که در دولت سیزدهم شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور  هستیم.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد: امید است با تخصیص اعتبارات مناسبت به زودی شاهد افتتاح راه آهن ایلام و اتصال آن به شبکه ریلی کشور باشیم.

 

وی با بیان اینکه کلنگ این پروژه در سال ۹۱ زمانی که بنده به عنوان معاون سیاسی و امنیتی در استان در خدمت مردم ایلام بوده زده شد، گفت: حتی در همین محل هم انفجارهایی برای آغاز کار انجام شد، اما متاسفانه در طول حدود ده سال این پروژه به سرانجام نرسیده بود.

 

 استاندار ایلام تصریح کرد: بنده وقتی وارد استان شدم، فکر کردم که این پروژه حتما انجام شده است ولی متاسفانه کاری نشده بود.

 

وی افزود: از همان ابتدای ورود به استان به همراهی نمایندگان استان پیگیری های لازم را انجام دادیم و امروز خوشبختانه در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی هستیم.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تاسی از دولت شهید رجایی و باهنر، مردم داری و مردم محوری را محور برنامه های خود قرار داده است، ابراز کرد: اتصال ایلام به شبکه ریلی مطالبه به حق مردم استان است و همه باید تلاش کنیم این امر در استان به زودی محقق شود.

 

«خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: برنامه ریزی ملی برای برای اربعین و مسیرهای مواصلاتی در مسیر اربعین در استان های منتهی به مرزها لازم است.

 

وی با بیان اینکه با اعتبارات استانی نمی شود شاهد تحول خوبی در عرصه ره سازی در استان های حوزه اربعین باشیم، گفت:  مطالبه مردم به حق است و با پیگیری های استاندار ایلام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۶۴۰ میلیارد تومان برای راه آهن ایلام اختصاص یافته است و دو پیمانکار برای آغاز ۱۷ کیلومتر در ایلام پای کار هستند.

 

گفتنی است، طول مسیر اتصال ایلام به شبکه ریلی ۷۵  کیلومتر است که در چهار قطعه کار مطالعات آن انجام شده است.

 

کد خبر 1209780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha