شعار دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط با همسایگان محقق شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط با همسایگان محقق شد، گفت: دولت در این رابطه نمره قابل قبولی گرفته است.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد یک سال گذشته گفت: شعار دولت در حوزه منطقه ای توسعه روابط با همسایه ها بود و دولت در این زمینه نمره قابل قبولی گرفته است، بازگشت سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس به تهران و سفرهای مقامات سطح بالای کشورهای همسایه به تهران نشانی از عملیاتی شدن این شعار دارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزارش هایی که وزارت نفت در حوزه توسعه همکاری های نفتی و گازی در منطقه و کشورهایی که هدف هستند مثل عراق، ترکمنستان، پاکستان و روسیه نشان از توسعه روابط در این بخش است.

 

وی با بیان اینکه دولت هم در حوزه اقتصادی و سیاسی خوب کار کرده است، اظهار کرد: بازگشت سفرای کویت و امارات و پیشرفت در مذاکرات با عربستان، کاهش تنش ها و همچنین خیز دولت برای رفتن به سمت آفریقا همت دولت برای توسعه روابط است.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی در منطقه خوب بوده است، گفت: در حوزه هسته ای تیم مذاکره کننده دانش خودش را انجام داده است که قابل تقدیر است. تیم هسته ای تلاش کرده است که زیرساخت های هسته ای کشور را حفظ کند که توانمندی هایی ما نابود نشود. از آن طرف اگر احیانا طرف مقابل مرتکب تخلفی شد سریعا در کوتاه ترین زمان وضعیت توانمندی های هسته ای ما برگردد.

 

گلرو با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور گفت: دور اول سفرهای رییس جمهور به 31 استان بازخومرد خوبی داشته است. دولت در بین مردم حضور یافت و مستقیما وضعیت میدان و معیشت مردم را رصد کرد. بودجه های قابل قبولی برای حوزه های عمرانی و توسعه در استان ها تخصیص داده است که این جای تقدیر دارد.

 

وی ادامه داد: در استان سمنان بودجه توسعه ای و عمرانی که تخصیص دادند و توسط دستگاه ها قابل قبول است و بعد از سفر شور و نشاطی را در روند اجرای پروژه ها داشتیم که این خیر و برکت است و قابل تقدیر است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه بهداشت و سلامت هم دولت توانست کرونا را مدیریت کند که این هم اقدام مثبت دولت است.

کد خبر 1209827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha