اخلاق حرفه ای در کنار توانمندی در حوزه پزشکی مورد تاکید است

بختیاری اخلاق حرفه‌ای از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کنار توانمندی در حوزه‌ی پزشکی مورد تاکید و اهمیت است و پزشکان ما در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در بحران کرونا ثابت کردند که در این زمینه هم ممتازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز، اظهار کرد: در راستای افزایش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی استان، تلاش‌های بسیاری برای جذب منابع صورت گرفته و پس از این هم با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.

 


حسن بختیاری ارتقاء و کیفی‌سازی آموزش و افزایش رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشگاه به همت اساتید علمی و فرهیخته‌ی خود از پتانسیل کافی برای این منظور برخوردار است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه فضاهای آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تلاش‌هایی آغاز شده و امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت خواهد گرفت، به این مهم نائل شویم.

 


رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی زنجان با بیان اینکه پزشکان در عرصه‌های مختلفی اعم از درمانی، آموزشی و مدیریتی، مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: یکی از برترین خدمات این قشر، درمان است و در سایه‌ی تلاش و زحمات پزشکان، کشور ایران، عنوان برتر در ارائه‌ی خدمات سلامت و بهداشت و درمان در خاورمیانه را از آن خود کرده است.

 

 

وی آموزش پزشکی را دیگر حوزه‌ی فعالیت پزشکان عنوان کرد و افزود: ایجاد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی، تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص و ارتقای آموزش پزشکی مرهون تلاش‌های آموزشی پزشکانی است که در کنار کار درمانی به این حوزه‌ی مهم نیز توجه دارند.  

 


بختیاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های پزشکان مربوط به مدیریت حوزه سلامت اعم از بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش است.

 


رئیس دانشگاه علو‌پزشکی زنجان با بیان اینکه پزشکان، عمر خود را وقف خدمت به بیماران و احیاء و نگهداری و حفاظت از سلامت جامعه می‌کنند، اظهار کرد: اخلاق حرفه‌ای از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کنار توانمندی در حوزه‌ی پزشکی مورد تاکید و اهمیت است و پزشکان ما در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در بحران کرونا ثابت کردند که در این زمینه هم ممتازند.

 

 

وی ارائه‌ی خدمت در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله را از دیگر جلوه‌های اخلاق‌مداری پزشکان دانست و افزود: ارائه خدمات جهادی در مناطق محروم نشان دهنده‌ی اوج اخلاق حرفه‌ای جامعه پزشکی است.

 


بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش اساسی داروسازان در امر درمان اشاره کرد و گفت: نقش داروسازان در نتیجه‌بخشی فعالیت پزشکان و سایر دست‌اندرکاران حوزه‌ی سلامت بسیار مهم است.

 


وی طرح دارویار را یک جراحی در حوزه دارو توصیف کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح و پررنگ شدن نقش بیمه‌ها در پرداخت‌ها، مشکلات این حوزه برطرف شود.

کد خبر 1209845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha